Crinii de pe cîmp

Posted: Februarie 9, 2016 in Fără categorie

Iisus ne-a spus atunci de mult că avem multe de învățat de la păsările cerului și de la crinii de pe cîmp. Mult mai tîriziu, Kierkegaard a scris unele cele mai frumoase pagini din literatura tuturor timpurilor, brodînd pe marginea cuvintelui lui Iisus care ne trimitea sa învățăm de la crinii de pe cîmp și de la părăile cerului unele dintre cele mai importante lucruri pe care le poate învăța o ființă omenească. Zilele trecute, eram în Fred Meyers  (unul dintre cele mai importante lanțuri de supermarketuri din America, din cîte bag de seamă, și mai bag de seamă și că America nu are atît de multe lanțuri de supermarketuri ca Europa; mai multe monopoluri? Sau poate ar trebui să mă plimb eu mai mult prin America), uitîndu-mă la secțiunea cu flori, cea mai frumoasă secțiune din supermarket, firește, și m-am trezit întrebîndu-mă dacă niște flori, crinii lui Iisus de exemplu, ne mai pot fi învățători rupți din natură și transplantați în buncărele noastre consumeriste. M-am uitat mult și bine la florile acelea așteptînd liniștite să fie cumpărate, și mi-am dat seama că întrebarea pe care mi-o puneam era mai grea decît mine. Îmi aminteam destul de clar că Iisus ne trimitea la crinii de pe cîmp, nu la crinii din supermarket. Oare între crinii de pe cîmp și crinii dintr-un supermrket e aceeași diferență ca cea dintre păsările cerului și păsările dintr-o colovie? Nu prea știam, nici acum nu prea știu. Nu am plecat mai înțelept de la insula de flori, doar mai fericit. Poate mă învățaseră, totuși, ceva, fără să-mi dau seama, o înțelepciune invizibilă impregnîndu-mi toată ființa ca un abur îmbătător. La urma urmelor, orice înțelepciune care nu ne face mai fericiți, nu-și merită numele.

Lasă un răspuns

