Pereții universului

Posted: Iunie 14, 2014 in Credinta, filozofie, Ultime
Etichete:, , , ,

Imi plac oamenii. Îmi place să vorbesc cu oamenii pentru că fiecare dintre ei, chiar și cei mai șterși și toxici, e o scînteie care poate arunca un pic de lumină asupra lumii în care trăiesc. Și eu am ca principală ocupație, deși nu mă plătește nimeni pentru asta, încercarea de a-mi da seama pe ce lume trăiesc. Din ce sînt făcuți pereții universului, ce e dincolo de ei. Da, mai ales ce e dincolo de ei. Încep însă să-mi dau seama că nu trebuie să bat miliarde de ani lumină pînă la marginile universului ca să bat în pereții lui sperînd să-mi răspundă cineva. Nu, răspunsurile sînt mult mai aproape, pentru că fiecare individ este un portal prin care o altă realite irumpe în realitatea noastră de zi cu zi. În termeni filozofici, transcendentul comunică cu imanentul prin om, acest loc unde eternitatea se întîlnește cu timpul, cum zicea Kierkegaard și după el Heidegger. D-asta îmi place să citesc, pentru că pot sta de vorbă cu oameni, cu cei mai luminați dintre noi. Dar peste tot sînt luminați, nu doar în cărți, de aceea îmi place să vorbesc cu oamenii, să-i iscodesc întrebîndu-i ei în ce cred și cum văd ei lumea. Din simplă lene, ca să nu fiu nevoit să bat tot amarul acela de drum pînă la pereții universului în care oricum nu știu dacă aș putea să bat. Cum să bați în ceva ce nu există?

Comentarii
  1. Alex(andra) spune:

    „Imi plac oamenii.”-> Ce vezi aşa de tentant încât să te înconjori de ei? Nu spun că îi urăsc,dar sunt o fire extrem de selectivă şi mă pot înţelege doar cu un mic grup bine organizat.Nu am înţeles niciodată puterea aceasta de a iubi pe cineva în ciuda faptului că nu e la fel de frumos,inteligent şi amuzant decât tine,vorbind în general.Eu merg pe principiul că cine se aseamănă se adună şi că ne dorim lângă noi o reflectare în oglindă a propriei personalităţi deoarece numai cineva care a experimentat suferinţele noastre şi gândeşte la fel poate înţelege deciziile pe care le luăm şi felul în care acţionăm.
    „Nu, răspunsurile sînt mult mai aproape, pentru că fiecare individ este un portal prin care o altă realite irumpe în realitatea noastră de zi cu zi.”->Sună ca una dintre afirmaţiile-cheie din comentariile literare despre „La ţigănci”,cu profanul care se ascunde sub cotidian şi portaruri intertemporare.De altfel,banalul se ascunde la fiecare colţ de stradă,nu? Deşi nu cred că fericirea se poate găsi aşa de uşor la fel cum ai lua un măr de jos căzut din copac.😀
    ” de aceea îmi place să vorbesc cu oamenii, să-i iscodesc întrebîndu-i ei în ce cred și cum văd ei lumea.”-> Chiar şi cu cei care vorbesc mult şi te analizează până în străfundurile inimii?De exemplu,mie îmi place să disec persoanele pe care le întâlnesc exact aşa cum procedează un chirurg cu pacienţii săi şi cred că te deranjează puţin.Defect de meserie.Mă gândesc că te întrebi de unde atâta înverşunare şi dorinţă avidă de a despica firul în 4 sau chiar în 16,pentru că îl iau drept de la rădăcină. :))
    Când spui că oamenii te încântă,se pun şi bebeluşii? Întreb deoarece se ştie că din ei ne tragem (seva).

Lasă un răspuns

