De o mie de ori la bal, niciodată la spital

Posted: Octombrie 8, 2013 in Stil de viaţă
Etichete:, , , , , , , ,

America e faimoasă pentru multe lucruri, printre care și pentru prețurile ridicole în domeniul sănătății și educației. Foarte mulți dintre cei pe care îi cunosc pe aici muncesc pentru a plăti împrumutul care le-a plătit facultatea. Un tip din Austria care a venit aici pentru trei luni, s-a tăiat la o mînă și s-a dus la doctor pentru că tăietura era destul de adîncă. A fost nevoie de cîteva cusături și era ca nou, doar că toată povestea l-a costat 900 de dolari. 900 de dolari pentru niște dezinfectant și trei cusături. Un copil pe care îl cunosc plătește 20 000 $ pe zi pentru camera de spital. Nu plătește el, plătește asigurarea, dar atîta costă. El are un fel de asigurare care acoperă totul, dar astea sînt rare. În general, chiar dacă ai asigurare, trebuie să contribui și tu. În cazul ăsta, asigurarea ți-ar fi acoperit 90% din costuri, într-un caz fericit, și tu n-ar fi trebuit să plătești decît 2000 $ pe zi. Un fleac.

În America viața e ieftină atîta tim cît nu trebuie să te duci la școală (unde pe lîngă prețurile ridicole, mai riști să și fii împușcat de vreun nebun care a luat-o razna și a pus mîna pe prima pușcă- căci aici umblă cîinii cu puștile în coadă), sau la spital.

 

Comentarii
  1. Alex(andra) spune:

    Sincer,eu chiar mă bucur că nu m-am născut în America.Din totatul filmelor pe care le-am vizionat mi-am creat o părere destul de pertinentă.Mi se pare fad şi stupid tot ce îmi prezintă societatea capitalistă în producţiile cinematografice.Nu toţi sunt obsedaţi de sex ori de relaţii one night-stand pentru simplul fapt că nu există oameni cărora să le aplici asemenea şaboane,nivelul de informaţii şi cerinţe mi se pare atât de low încât copiii români par nişte genii nepervertite încă la 6 ani,părinţii nu-s chiar atât de îngăduitori să dea bani odraslelor pentru închirieri dubioase de locuri pe la hoteluri şi nu pot înţelege de ce există persoane care,în ciuda nivelului de inteligenţă mai scăzut şi al conduitei morale ce nu satisface nici pe departe minimum,duc o viaţă mult mai bună decât cea a unor bieţi oameni din Europa de Sud-Est.Trist,iar blocurile pe care oamenii le populau încă din perioada ceauşistă încă se mai află în acelaşi loc,chiar şi după 50 de ani.Mă simt de parcă aş locui într-un viitor muzeu.😀

Lasă un răspuns

