Limba zeilor

Poezia e un alt fel de a vorbi. E un fel de a vorbi în limbi îngerești, vorba lui Pavel. N-ar trebui să vorbesc tocmai eu despre poezie, care sînt un ignorant pur sînge în privința ei. Doar că am așa, niște intuiții, niște străfulgerări despre natura poeziei, fără să fi iubit, adică citit, vreodată cu adevărat poezia. Dar nu e niciodată prea tîrziu ca să te îndrăgostești, nu-i așa? Sper din tot sufletul. Și sper că asta e adevărat și cînd vine vorba de femei. Pentru că tot a venit vorba, și la femei mă pricep la fel de bine ca la poezie. Dar să nu mă mai laud atîta, îmi face rău.

Mai bine să împărtășesc cu dragii mei cititori, o poezie pe care am scris-o ieri. O profesoară de engleză a zis despre ea că e perfectă. I-a plăcut, spre mirarea mea, care nu mai scrisesem niciodată o poezie care să placă cuiva.

Sper ca cititorii mei care nu știu engleză să nu se supere. Eu nu vreau deloc să mă lepăd de limba română, dar vreau cu orice preț să devin foarte intim cu limba engleză. To get intimate cu ceva e precondiția procreației. Și exact asta vreau și eu, să procreez. Și copii, nu doar poezii, dar în privința asta limba engleză nu poate să mă ajute prea mult.

 

The mirror

The mirror is
Where mind and matter
Make love
And bring monsters to life

But never mind
The matter
Or the mind, for that matter
The mirror is all
That matters

It is as if
Mind wanted to
See itself reflected
In the matter
To matter for the matter
As it were
And so it created
The mirror

In the mirror
Reflexion meets reflexion
The soul faces the body
But since they are one anyway
The schizophrenia of their
Fabricated duality
(Plato was the greatest schizophrenic ever)
Takes the shape of a monster

Un gând despre „Limba zeilor

Lasă un răspuns

