Foame

Posted: Iulie 17, 2012 in Biografice, scrisul
Etichete:, , , , , , ,

Scriu pentru că mi-e foame. Şi lene. Şi un pic somn. Şi în urma şi înaintea mea sînt nişte umbre ale trecutului şi respectiv ale viitorului, care nu-mi plac. E post-sentimentul de insatisfacţie faţă de lucrurile pe care le-ai trăit şi pre-sentimentul instatisfacţiei anticipate  faţă de lucrurile pe care ştii că cel mai probabil n-o să le trăieşti. Sau o să le trăieşti.

Cînd ţi-e foame şi somn şi lene ar fi mai bine să nu scrii, dar eu scriu tocmai pentru că scrisul, care e reflectare a ceva în el, rezolvă, acum în timp ce scriu, toate problemele. Sensul vieţii e scrisul (după cum bine zice subtitlul blogului meu: scriu şi uite că în urma mea răsare sensul). Dacă scrisul ar fi coextensiv vieţii, eu aş fi fericit. În scris, viaţa e suspendată, transformată în obiect rotitor în imponderabilitatea imaginaţiei care  de fapt nu o contemplă ci o reinventează. Satelizată, ar fi zis Baudrillard.

Rezolvarea problemelor prin scris e reală, singura ei problemă e că nu durează. Ca toate soluţiile omeneşti, scrisul nu rezolvă cea mai serioasă problemă dintre toate, şi anume efemeritatea radicală a oricărei soluţii. Pentru că, mai devreme sau mai tîrziu, tot va  trebui să mă opresc din scris şi să ies să vînez nişte mîncare pe care nevasta din peştera mea o s-o gătească în jurul focului care face să danseze pe pereţi umbrele platoniciene ale fiilor mei nenăscuţi. Şi ale post şi pre sentimentelor mele.

Comentarii
  1. Ciprian Bojan spune:

    Ce ”full confession” generalistă și abstractă ai făcut, încât nici să contrazici n-ai cum, nici să aprobi n-ai ce, da’ măcar să dai un ”like”, e de bun simț, căci altfel ce urme lași pe unde treci?🙂
    Sper să consideri asta un pamflet amabil, nu unul ironic, fiindcă mi-a plăcut scriitura asta la culme!😀

  2. ionetecatalin spune:

    Daca ar fi un buton like aici, ca pe facebook, sa stii ca l-as folosi ;))

  3. eumiealmeu spune:

    cred ca ti-era foame de litere si sete de virgule, voiai sa dormi pe semnele de intrebare si sa lenevesti putin pe punct si virgula…🙂
    din nefericire,🙂, subscriu la tot ce ai spus tu… viata unora e mai simpla, pentru ca nu au foamea asta care devoreaza chiar si ceea ce a acumulat organismul, chestii din care in mod normal s-ar mai putea rezista…
    eu sunt uneori suparata pe cine m-o fi facut asa (mama, Cineva mai de sus…🙂 ) pentru foamea asta, dar cum in jurul meu am mai descoperit niste „mancai” sunt fericita ca pot trai si asa…
    spor-t si nu uita ca ai facut o promisiune!

  4. ionetecatalin spune:

    promisiune? ce promisiune?😀

Lasă un răspuns

