Odă tăticilor întîrziaţi

Posted: Iunie 13, 2012 in Biografice, Modernitate, relatii, sanatate, Ştiinţă
Etichete:, , , , , , ,

Am aproape treizeci de ani şi perspectiva de a face un copil e încă una destul de îndepărtată. Probabil o să fac un copil înainte de patruzeci, dacă am noroc să am cu cine, dar poate n-o să fac înainte de patruzeci, la cum merg lucrurile.
Asta nu pentru că mi se pare că sînt alte lucruri mai importante pe lume decît să faci copii. Din contră, cred din toată inima că nimic nu e mai important pe lumea asta decît să faci un copil sau mai mulţi. Mai bine mai mulţi, atît pentru tine cît şi pentru copii. “Căci la ce i-ar folosi unui om să cîştige întreaga lume, dacă nu ar face măcar un copil?” – nici că s-ar putea gîndi cineva la o parafrazare a vorbelor lui Christos mai bună decît asta.
Dacă nu am făcut deja copii sau nu o să fac în viitorul foarte apropiat, e pentru că fac şi eu parte dintre cei pentru care aşa a cîntat viaţa pînă acum; şi eu şi ei n-am avut decît să dansăm. Nu e vorba de eşecuri romantice aici. Eşecurile romantice n-au împiedicat pe nimeni niciodată să facă copii. Nu eşecurile ci tocmai un anumit tipuri de reuşite, altfel decît romantice, fac să crească vîrsta la care facem copii. Sau poate nu e chiar aşa, poate un succes romantic absolut ar fi anulat toate reuşitele care tind să amîne procrearea.
Oricum ar fi, o cercetare recentă aduce veşti bune pentru tăticii întîrziaţi. Eu încă nu sînt un tătic întîrziat, deşi am şanse bune să devin unul. Atenţie, veştile bune sînt doar pentru bărbaţi, nu şi pentru femei. Se pare că o mămică întîtziată nu are, din păcate, niciun fel de avantaj. Ceea ce e trist, pentru că şi femeile trăiesc în aceeaşi lume cu bărbaţii. Sînt, adică, victime ale aceloraşi condiţii care ne fac pe toţi să fim părinţi întîrziaţi. Doar că, fiziologic, timpul nu este deloc aliatul femeilor cînd vine vorba de naştere. Cu cît mai tîrziu, cu atît mai puţin bine.
Dar hai să nu o mai lungesc la nesfîrşit: o cercetare recentă care poate fi citită la linkul de mai jos, arată că tăticii întîziaţi transmit copiilor lor o zestre genetică care îi face pe aceştia să trăiască mai mult şi să fie mai sănătoşi. Din cercetări mai vechi se ştia că există riscul transmiterii unor erori genetice care nu ar fi fost aşa de bune pentru copii. Acest risc există în continuare, doar că cercetarea asta nouă arată că există şi un avantaj major asociat cu reproducerea la vîrste mai înaintante, în cazul bărbaţilor.

Ceea ce mă face şi pe mine să mă simt mai bine.

http://www.sciencedaily.com/releases/2012/06/120611153109.htm

P.S.: Acum două zile, blogul meu a înregistrat cele mai multe vizite din istorie. Istoria lui, evident. Dar tot de atunci s-a şi stricat ceva. Nu mai pot să adaug etichete, nu mai pot să formatez textul, nu mai văd ce scriu pentru că textul pare să fie alb-sînt nevoit să scriu într-un document Word şi să copiez-în fine toată interfaţa de editare s-a dat peste cap. Asta înseamnă că trebuie să pun linkul către articol aşa, pur şi simplu, deloc estetic şi funcţional.

Comentarii
  1. adrianpuiu spune:

    Interesant. O sa ai un copil care o sa fie geniu (seamănă cu tac’su) si o sa mai fie si sănătos si voinic. Te-ai gândit vre-o data sa il faci cand ai 70 de ani? Poate așa copilul tau va trăi 140 de ani.

  2. rainaro spune:

    Am dat un like…in asteptarea unei ode…si pentru mamicile intarziate, daca nu-ti este cu suparare🙂

  3. ionetecatalin spune:

    Sînt sigur că sint numeroase motive pentru a scrie ode şi mămicilor întîrziate, dar nu motive de ordin fiziologic, care tin de bunăstarea şi sănătatea lor si a copiilor lor. Din perspectiva asta, din pacate, timpul nu le e deloc un aliat si nu cred ca e deloc loc pentru ode…

  4. ionetecatalin spune:

    Draga Puiu, dupa logica asta, copilul perfect e cel pe care nu-l faci niciodata :))

  5. n-am link, dar acum cîtva timp scria la gazeta ca un studiu englez (parca) arata ca cu cit is tatii mai batrîiori, cu atit is sansele mai mari ca odorul sa fie lipsit de intelighentie. aolica, deci!
    enfin, stiu ei ce stiu , cercetatorii din linkultau, precum si cei mentionati de gazeta-n care buchisesc io. care gazeta, azi, in coltul de cancanuri, graia ca fiul lui Ozzy Osbourne are MS. la ce virsta si-a conceput Ozzy copilul, nu stiu, si nu cercetez. ce regim de viata duse acelasi Ozzy, stim. au aspectele astea de-a face cu ce se’ntimpla acum fiului lui, sau altor copii aflati in situatii asemanatoare? sigur ! ca si altele, la fel de sigur. dar si mai sigur mi-e mie ca de vine (prea -gura lumii, deh) mai devreme sau (prea – tot gura lumii, tot sloboda)mai tîrziu, copilul TREBUIE sa fie într-adevar dorit . cu dorinta aia care s-a nascut din stiinta exacta a fiintei tale ca vrei, si te simti in stare, sa ai, si sa te aiba, un copil/copii.

  6. ionetecatalin spune:

    Daca as da un premiu pentru cel mai frumos comentariu de pe blogul meu, ai avea sanse bune sa-l cistigi cu comentariul asta🙂

    De fapt, cineva imi zicea ca asa trebuie sa fac daca vreau sa devin si eu mai popular: sa dau premii ca sa ma dea lumea mai departe, din gura-n gura

  7. apai, sa-mi pregatesc discursul , nu?:). multumesc pt compliment, e al doilea -de genul asta..doar de genul asta, buhuhu, doar de genul astaaaa- pe ziua de azi…oh, a trecut aziul, ce bine, nu de alta da’ mi-e sa nu ma’nvat cu narav:)
    se prea poa ca acordarea de premiisa fie o solutie, ia sa videm ce iasa daca te bag în atentia amicilor de pe facebook. asta numa’ asa, pen’ca meriti!

  8. ionetecatalin spune:

    Multumesc pentru consideratiune! Daca merit azi, sper sa merit si miine, si pomiine si asa mai departe pina la sfirsitul zilelor.

Lasă un răspuns

