Viaţa într-o zi

Posted: Ianuarie 12, 2012 in Filme, Modernitate
Etichete:, , , , , , ,

Youtube devine din ce în ce mai important. Deşi s-ar crede că Facebook e un fenomen de mai mare amploare şi mai semnificativ, eu cred că Youtube are un impact mult mai mare asupra lumii moderne şi spune mult mai multe despre ea. Facebook-ul e, într-adevăr, un loc unde foarte multă lume pierde foarte mult timp, dar pînă la urmă e doar atît: un loc de pierdut vremea. Pe de altă parte, Youtube face concurenţă televiziunii, de fapt înlocuieşte din ce în ce mai mult şi pentru tot mai mulţi oameni televiziunea, datorită unui întreg complex de factori dar care pînă la urmă se învîrte în jurul unuia singur, anume că în noua ordine mondială a televiziunii, sau în tv 2.o care e Youtube, spectatorul a devenit şi producător (emiţător, transimţător etc.)

Pentru mine, Facebook e mai important decît Youtube, dar noroc că am un verişor care nu vrea să audă de Facebook şi se află în foarte bune relaţii cu Youtube (care mai scrie pe aici uneori, foarte rar din păcate, cu falsul nume de barbeque). El mi-a povestit azi de un proiect cinematografic realizat de Youtube, care solicitat utilizatorilor să se filmeze în cursul unei zile şi apoi a apelat la  regizori profesionişti careu au montat un film ce a ajuns pe marile ecrane. Optzeci de mii de oameni din 192 de ţări au trimis cam 4500 de ore de film, rezultatul fiind Life in a day.  Din păcate la noi în cinematograf nu o să ajungă, pentru că la noi ajung doar cele mai comerciale filme, aşa că  o să apelez la generoasele torente şi o să-l văd şi eu cît mai curînd.

Comentarii
  1. Ciprian Bojan spune:

    Vizionare sau vizualizare plăcută! Și totuși dacă erau oamenii filmați cu camera ascunsă. nu 80.000 și nici din 192 de țări, ci 10 oameni din tot atâtea țări, am fi observat cât de asemănători putem fi unii cu ceilalți, chiar dacă diferențele par să ne subjuge…

  2. Moise spune:

    Filmul e deja pe YouTube! Enjoy!!

  3. ionetecatalin spune:

    Ciprian, cred ca si fara camera ascunsa putem observa cit de asemanatori sintem. camera ascunsa ar fi facut ca filmul sa fie interzis minorilor, cel mai probabil

    @Moise : Mersi. Aseara l-am luat bluray, cred ca se vede mai bine

  4. ovidiusmd spune:

    Magnific documentarul! Am scris si eu un articol despre acest subiect – http://ovidiusmd.net/2011/11/life-in-a-day/

  5. ionetecatalin spune:

    Tu ai scris si despre faptul ca a fost prezentat la noi in cadrul TIFF, eu am scris ca n-a ajuns in Romania. Cu ocazia asta rectific si eu o greseala🙂

Lasă un răspuns

