Pure și simplu nebunie

Posted: Septembrie 4, 2011 in Droguri
Etichete:, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Insomnia este foarte la modă printre tinerii de azi. De fapt la modă sînt  Pure și alte droguri „legale” sau „etnobotanice” care o produc. Mai mulți consumatori de Pure (injectabil, adică cu seringa în venă), un drog care se poate cumpăra de la magazine aflate la numeroase colțuri de stradă, mi-au povestit că drogul ăsta îi ținea trezi. Pe unii doar cîteva zile, însă cineva îmi povestea recent că nu a dormit nouăsprezece (19!) zile, drogîndu-se întruna cu Pure.

Toți cei care au consumat și heroină și „legale” spun că legalele sînt mult mai rele. Heroina are nevoie de ani de zile ca să distrugă definitiv un om, în timp ce drogurile astae așa-zis etnobotanice care se pot cumpăra legal de la orice colț de stradă au nevoie doar de cîteva luni. Creierul consumatorilor e efectiv prăjit iar corpul e adus rapid într-o paragină generală. Nu știu altora cum li se pare, dar mie mi se pare că povestea asta e ruptă dintr-un film SF-noir. Sîntem în plină distopie, vă spun! (aici a fost zvonul din   Aleea Livezilor)  Drogurile astea sînt aduse și vîndute din România de unii dintre cei mai puternici oameni din țară, pe care nimeni nu-i bagă la pușcărie, deși ar merita să putrezească acolo.

Revenind la insomniile lungi de 10-20 de zile, mă întreb ce se mai intîmplă în capul consumatorilor de legale în timpul ăla, în afară de atacurile de panică, de pe urma cărora unii sar în casa liftului și își rup picioarele, alții sar de pe bloc, alții își dau foc și așa mai departe. Ce bine ar fi dacă perioada de nesomn ar putea fi folosită productiv! Zilele astea am ceva de scris și mi-ar prinde foarte bine o insomnie productivă care să țină vreo trei zile (ca să fiu rezonabil). Mai că sînt tentat să dau și eu fuga la un magazin de vise să-mi iau o doză de Pure. Dar la fel de bine aș putea să mă arunc în gol de la etajul 10 și să termin dintr-o dată, căci în definitiv să te apuci de Pure e cam același lucru. Eu cel puțin aș scăpa repede, fără chinurile iadului prin care ajung să treacă copilașii ăștia teribiliști și inconștienți care fumează și injectează „sare de baie” și „îngrășăminte pentru plante”, căci sub astfel de etichete sînt vîndute drogurile astea, pentru a ocolo justiția care, uite domne!, în cazul ăsta e chiar oarbă!

PS: Îi urez aici bun venit pe blogul meu lui Mihai T. Cred că m-ai vizitat și mai de mult, dar acum ai comentat mai substanțial și îți multumesc. Pînă acum n-am avut timp să îți răspund la fiecare comentariu, dar o s-o fac cît de repede pot.

PPS: O cititoare fidelă şi inteligentă mi-a atras atenţia că am făcut ceva foarte urît colportînd zvonuri din Aleea Livezilor despre cine ar aduce legalele în România. Aşa că am făcut ce n-am mai făcut niciodată pe blogul meu, adică m-am cenzurat singur eliminînd fraza respectivă. Îi mulţumesc cititoarei şi sper să stea în continuare cu ochii pe mine.

Comentarii
  1. Ciprian Bojan spune:

    Cel puțin în privința drogurilor ilegale există studii serioase, li se cunosc efectele. Etnobotanicele însă văd că nu sunt suficient de studiate și sunt infinit mai nocive. Cei ce le comercializează merită nu închisoarea, ci un loc în ziare… la rubrica DECESE!

  2. ionetecatalin spune:

    Da, dar unde sint eroii din filme care iau dreptatea in mina lor si pun bombe la magazine si impusca in dreapta si in stinga?

    • Ciprian Bojan spune:

      Acei eroi din filme, sau mai bine zis cei care-i personifică, utilizează cam tot ce este interzis! În realitate, instinctul de supraviețuire e mai puternic chiar și pentru reprezentanții înarmați ai unor autorități publice… Sad but true!

  3. Ana spune:

    Oricat de mult sunt de acord cu faptul ca etnobotanicele sunt un adevarat prapad printre consumatori (Aleea Livezilor este unul dintre multele locuri si sti foarte bine ca stiu despre ce e vorba), nu-mi vine sa cred Catalin ce aud de la tine. Nu sti niciodata cine citeste acest blog si cum poti sa impingi pe cineva sa faca lucruri pe care le va regreta sau in urma carora au de suferit si oameni fara vina. A scrie presupune si responsabilitatea celor scrise si a consecintelor care decurg din ele. Nu cred ca trebuie sa iti tin tocmai tie o lectie despre asta. Desi poate ma poti blama, continui sa am incredere ca lucrurile pana la urma se vor reglementa. Sunt studii in desfasurare si exista multe mecanisme de presiune care pot fi alese, mai pacifiste, mai rationale. Stiu ce urmeaza… Si ce facem cu cei care deja au avut de suferit pana acum? Aici nu am Raspunsul, doar un raspuns al meu: familiile celor afectati si toti cei care vad ca aceste substante fac rau trebuie sa faca presiuni, dar presiuni legale si responsabile. Fiecare unde poate. Lumea se schimba putin cate putin si fiecare putem contribui. Asta e parerea mea.

  4. ionetecatalin spune:

    Chiar crezi ca cineva care imi citeste mie blogul o sa dea foc unui magazin de vise? Sper ca iti dai seama ca imi supralicitezi foarte mult impactul asupra foarte putinilor citiotori pe care ii am. In orice caz, ca sa fac si eu cel mai omensc lucru din lume, adica sau vina pe altcienva, a fost ideea lui Ciprian la care eu doam am subscris😀

    • Ana spune:

      Nu stiu Cata numarul exact al accesarilor. E vorba de principiu, in principiu… Si nu i-am spus nimic lui Ciprian, pentru ca a fost vag. Tu ai „operationalizat” ideea.
      Ma bucur sa vad ca dezbati astfel de subiecte. Tocmai am venit de la un workshop unde unii se ascund dupa deget si nu graiesc ceea ce este evident: ca lucrurile nu merg, ca ar trebui sa se faca mai mult, ca cei care sunt in pozitia de a face nu fac, undeori pentru ca nu au resurse, alteori din comoditate sau pentru ca pur si simplu au ochelari de cal. Si uneori te simti legat de maini ca cercetator. Iti este greu sa vezi ca munca pe care o faci are un mare potetial sa ajunga pe raftul unei biblioteci si atat. Dar, chiar asa, continui sa promovez cai mai pacifiste.
      Am o teorie – a masei critice. Cred ca schimbarile se produc atunci cand se atinge o anumita masa critica a nevoii. Trebuie doar sa facem presiuni constante si in crestere. A scrie cum scrii tu pe acest blog este o contributie, chiar daca publicul, asa cum spui tu este restrans. Totusi el exista, si ideile au un fel al lor de a se propaga. Si nu sti cum, schimbarea poate surveni de la o persoana care citeste. De aceea am vorbit de responsabilitatea celor scrise.

  5. E spune:

    E cu ochii pe tine si asteapta noi postari. Le prefera pe cele foarte narative.

  6. ionetecatalin spune:

    Ana, in cazul asta masa critica inseamna vieti de oameni. Cit singe trebuie sa scurga ( ca sa fiu dramatic si narativ asa cum vrea E) ca sa se atinga masa critica? Da, in general e vorba de niste adolescenti teribilisti si inconstienti, dar vietile lor sint la fel de pretioase ca ale oricui.

    • Ana spune:

      Nu m-am facut inteleasa, si e vina mea. Asa e cand ce gandesti e una si ce scrii e alta. Masa critica pentru mine se refera la persoanele care considera ca schimbarea este necesara. Departe de mine gandul ca ar trebui sa fie mai multe victime. Doar ma sti, nu as putea gandi asa.

  7. eh, stiu. dar am exploatat exprimarea ca sa fac rating😛

Lasă un răspuns

