Apel către potenţii zilei

Posted: August 18, 2011 in Biografice
Etichete:, , , , , , , , , , ,

Pentru cei care muncesc, zilele libere sînt adevărate ocazii de sărbătoare. Sau invers, sărbătorile sînt zile libere. Cum trăim într-o lume în care (aproape) toată lumea munceşte, iar cei care nu muncesc (cu excepţia celor putrezi, pardon, putred de bogaţi) îşi doresc să muncească, rezultă că zilele libere sînt pentru toată lumea ocazii de sărbătoare. Sau că sărbătorile sînt zile libere. De fapt despre asta vreau să reflectez în scris cîteva momente. Sau fraze.

Sărbătorile care sînt declarate zile libere sînt în general sărbători religioase sau istorice. Ziele trecute a fost Sfînta Maria şi ne-am bucurat toţi de un weekend prelungit (pe care eu nu l-am folosit cum ar fi trebuit, dar asta a fost problema mea). O altă zi liberă e ziua unirii. Atît sărbătorile religioase cît şi cele istorice sînt poveşti abstracte, iar în afară de faptul că ne bucurăm de ziua liberă nu mai înseamnă mare lucru.

De fapt sînt convins că nu mai înseamnă absolut nimic în afară de asta. E adevărat că e mai uşor să crezi în sfinţi decît în Dumnezeu, pentru că pe sfinţi i-a văzut cineva la un moment dat, în schimb pe Dumnezeu nu prea l-a văzut nimeni, iar oamenii, omeneşti cum sînt, au nevoie de chestii materiale în care să creadă, uitînd că chestiile materiale anulează credinţa. Dar şi asta e altă poveste pe care n-am de gînd s-o spun acum. La fel stau lucrurile şi cu privire la sărbătorile istorice: faptul că la 1 decembrie 1918 a avut loc Marea Unire, nu are niciun fel de însemnătate existenţială pentru individ, şi totuşi se bucură de o zi liberă.

Am scris  toate astea pentru că vreau să  militez pentru un proiect de lege. Argumentez că singura săbrătoare care are o oarecare miză existenţială este ziua de naştere a fiecăruia. Aşadar, militez pentru un proiect de lege prin care ziua de naştere  a individului să devină zi liberă de la muncă.  Propunerea mea are mult mai mult sens decît toate zilele libere pe care le avem pînă acum. Ziua de naştere a României înseamnă foarte puţin pentru noi. Pentru mine nu înseamnă absolut nimic. Dar să zicem că eu sînt o deviaţie de la linia patriotismului (patriotismul e o simplă neînţelegere, asta o  înţelege oricine se gîndeşte cît de cît serios la treaba asta). Oricum, ziua de naştere a unei ţări are puţină însemnătate existenţială pentru un individ, este în orice caz mai puţin importantă decît ziua lui de naştere. Căci ziua mea de naştere este în realitate ziua în care întreg  Universul începe să existe. Pentru că înainte să mă nasc eu nu exista universul. Şi după ce o să mor eu n-o să mai existe. Aşadar miza existenţială a zilei de naştere este maximă, absolută. Este în orice caz mai mare decît miza existenţială a Sfintei Maria sau a Marii Uniri.

Nu ştiu cine este în măsură să propună un astfel de proiect de lege şi probabil că respectivul nu-mi citeşte blogul. Aşa că dau întîlnire tuturor cititorilor mei în faţa guvernului sau în faţa parlamentului unde să strigăm cît ne ţin corzile vocale că vrem liber de ziua noastră.

Comentarii
  1. E spune:

    Sa speram ca stringi suficienti addepti si rezolvati problema inainte sa inceapa weekendul. Stim noi de ce🙂

  2. ionetecatalin spune:

    Pai poate dai si tu o voce de ajutor. Stim noi de ce

  3. Ciprian Bojan spune:


    așa, să fie clar!😆
    Nu mi-am prea pus problema asta, deoarece sunt născut în luna august și nici când eram elev sau student, nici acum ca profesor n-am nevoie de o zi liberă ca să…🙂

  4. ionetecatalin spune:

    deci nu vii cu noi in strada. pacat

  5. Alin spune:

    (pe care eu nu l-am folosit cum ar fi trebuit, dar asta a fost problema mea)
    cel putin ai facut o fapta buna in weekendul prelungit

  6. ionetecatalin spune:

    weekendu’ asta n a mai fost prelungit si nici fapte bune n-am facut (poate cu exceptia faptului ca am luat doi tipi la ocazie, pe unul de la sibiu la pitesti), dar a fost la mare inaltime fata de cel trecut. si figurat, dar mai ales la propriu

  7. Alin spune:

    Ai avut liber azi?

  8. ionetecatalin spune:

    N-am avut. Nici nu pot sa zic ca m am omorit cu munca, insa mi am petrecut ziua la birou

Lasă un răspuns

