Nu știu dacă lumea noastră se îndreaptă spre o lume mai bună. Revoluționarii marxiști erau convinși de asta, azi nu mai e nimeni convins. Lumea și-a pierdut încrederea în Progres, în Rațiune, în credință, în sfîrșit, și-a pierdut încrederea în încredere. Vrem s-o luăm de la cap și nu știm de unde. Sînt esoteric și fără noimă, știu și îmi cer scuze.

Anyslut, cum zice Ray William Johnson, mi-ar plăcea să trăiesc într-o lume mai bună. Nu perfectă, pentru că nu e posibil așa ceva pe aici prin universul nostru, dar mai bună. Destul de bună pentru a-mi permite să îmi las bicicleta la metrou fără riscul de a-mi fi furată. Anul trecut pe vremea asta am lăsat-o zece zile în parcarea de biciclete a gării centrale din Uppsala, timp în care eu m-am plimbat fără grijă prin Norvegia. O Norvegie care pe vremea aia era încă un paradis necăzut în păcat, spre deosebire de cea de azi care e lovită de iad. Un iad cu atît mai surprinzător cu cît nu a fost produs de diabolicii teroriști arabi ci de un blond neo-nazist și pseudo-creștin, as Norwegian as it gets, cum ar zice englezul.

L-am descoperit recent pe John Milbank, de care auzisem vag dar pe care nu-l citisem deloc, un intelectual care înoată, cu destul de mult succes, în apele tulburi unde se întîlnește teoria socială cu teologia. Și l-am redescoperit pe Slavoj Zizek, unul dintre cei mai importanți hegelianiști ai momentului, a cărui carte Zăbovind în negativ mi-a căzut din întîmplare în mînă acum vreo 10 ani. Sigur, n-am înțeles nimic din ea la vremea aia. Tot ce îmi amintesc e o discuție foarte interesantă despre sine  și cartezianul cogito cu referire la Blade runner .

Îmi promit azi că îmi voi lua cît mai repede un Kindle pentru a mă putea bucura mai bine de toate comorile în format pdf de pe calculatorul meu.

Comentarii
  1. Ciprian Bojan spune:

    Spre noi înşine, ca să devenim mai buni?

  2. pai daca devenim mai buni mergind spre noi insine, nu inseamna ca sintem deja buni?

    • Ciprian Bojan spune:

      Da, fiecare din noi deţinem bunătatea în stare latentă, doar că uneori o pierdem, aşadar trebuie să călătorim spre noi înşine să o regăsim…

  3. Tokolyi Mihai spune:

    *Lumea … și-a pierdut încrederea în încredere.* – îmi place foarte mult formularea.

    Măcar dacă ne-am pierdut încrederea să nu ne pierdem și speranța …
    speranța de a recupera această încredere pierdută!

    Să fie speranța pasărea Phoenix?

  4. Iulian spune:

    O lume in care s-ar aplica Proiectul Venus ar fi de o mie de ori mai buna decat actuala. Deci incercati pe thevenusproject.com, thezeitgeistmovement.com sau vedeti documentarul ZEITGEIST 3

  5. ionetecatalin spune:

    Stiu despre ce e vorba si nu pot sa fiu de acord cu tine, Iulian. Zeitgeist e despre utopii, si daca scolul trecut ne+a invatat ceva, ne+a invatat ca orice incercare de a aduce raiul pe pamint sfirseste invariabil prin a aduce iadul.

Lasă un răspuns

