Creierul și-o arde cu glucide și cu uitare

Posted: Mai 20, 2011 in Biografice, sanatate, scrisul
Etichete:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

De cînd am aflat și eu că creierul și-o arde cu glucide, am început să mănînc în fiecare zi cîte o prăjitură. Asta pentru că sînt mai stresat și mai obosit decît de obicei și creierul meu are nevoie mai mult decît oricînd altcîndva să și-o ardă.  S-au dus zilele cînd veneam cu prospețimea dimineții direct la BCU și scriam. Acum trebuie să-mi las prospețimea la birou sau la pușcărie, printre hîrtii și oameni cu probleme mai grave decît ale mele. Abia apoi ajung la BCU. Și cînd ajung peste creierul meu s-a lăsat o ceață care face scrisul o întreprindere extrem de dificilă.  Așa că astăzi în, venind de la serviciu, care din fericire e aproape de BCU, m-am oprit pe Lipscani ca să dau creierului  ceva de ars, mai exact o prăjitură cu ciocolată care nu știu cum se cheamă, deci nu e foarte exact,  și să beau o cafea. Ironic, e prima dată cînd pun și eu bani la cafea împreună cu colegii de birou, pentru că pînă acum eram doar un băutor accidental, și tocmai acum nu e cafea la birou. Morala ar fi că pentru a avea anumite lucruri e mai bine să nu le plătești. Cu morala asta nu ar fi de acord colegele mele de birou, dar din cîte știu nu se omoară niciuna dintre ele cu cititul blogului meu, așa că o să scap nepedepsit.

Dar să revin la Tip Top-ul de pe Lipsacani unde îmi mîncam prăjitura și îmi beam cafeaua (știați că  doar cu 2,5 lei puteți lua o cafea și un ștrudel?). Pe termen scurt e bine pentru creier că are ce să ardă, dar efectele negative ale zahărului sînt multe și rele. Dar deocamdată n-am ce face, așa că le pun între paranteze, uite așa :  (toate relele zahărului). Trăind în București vezi tot timpul cerșetori, atît de mulți încît devin invizibili. Dar unii reușesc să devină vizibili, și d-asta m-am apucat să scriu azi, nu ca să povestesc despre cum și-o arde creierul meu cu glucide. O bătrînică cu aer de bunică părăsită de familie și de soartă în general, stătea în Tip Topul strîmt de pe Lipscani perfect conștientă că ocupă nelegitim locul de sub picioarele ei, pentru că ea nu era un client care plătea, ci era cineva la vînătoare de resturi. Cu pași timizi, bătrînica ce fura spațiu se apropie de masa de lîngă mine unde cineva lăsase două șervețele nefolosite și o franzelă începută. Ia mai întîi cele două șervețele și apoi franzela și se retrage aparent mulțumită de prada ei. Deși era aglomerație, vînzătoarea (care, pentru că tot veni vorba, e o vînzătoare amabilă și zîmbitoare, o specie rară în fauna urbană a Bucureștiului) observase bătrînica, care probabil își face veacul pe acolo, și se uita cu ochi cercetători la mine încercînd să își dea seama dacă sînt ofensat în vreun fel de prezența unei cerșetoare. Nu, nu eram ofensat de cerșetoare, care nu era propriu-zis o cerșetoare. Eram chinuit și întristat de povestea tristă a bătrînei în care eu eram doar un decor impasibil. Dar chinul suferințelor celorlalți ne trece repede, nu-i așa? Cam așa e, și din cauza asta am zis să mi-l mai prelungesc puțin povestindu-l aici pentru conștiința mea de mai tîrziu și pentru voi.

Comentarii
  1. Ciprian Bojan spune:

    „chinul suferințelor celorlalți ne trece repede”… Doamne câtă adevărăciune e în cuvintele astea! Poate ăsta ar trebui să fie titlul… Da’ ce ştiu io? NIMC- şi încă în porţie dublă!😛

  2. Dana Z spune:

    😦 Oamenii astia sunt din ce in ce mai multi. Cineva zicea o data(nu mai stiu cine) ca cei care au nevoie cu adevarat nu stau cu mana intinsa. Se descurca si ei cum pot!

    Cat despre vanzatoare, daca nu ai fost ironic….cred ca s-au scurs multe reclamatii pana s-au facut asa de treaba. Aveam mereu probleme cand le rugam cate ceva. Pana le-a prins o data seful ca ne vorbeau urat!

  3. ionetecatalin spune:

    Cum n am mai scris nimic zilele aste, o sa mai postez odata pe facebook cu titlul sugerat de tine, ciprian😛

    nu eram ironic, dana. vinzatoarele erau dragute. dupa cum ziceam, intr adevar o specie rara in fauna bucuresteana

  4. ionetecatalin spune:

    Multumesc🙂 Mi-ar placea sa ma adaugi pe facebook, chiar daca nu ne cunoastem

Lasă un răspuns

