Ca musca-n lapte

Posted: Mai 13, 2011 in Stil de viaţă
Etichete:, , , , , , , , , , , ,

Acum că e cald și sînt peste tot biciclete, nu mă mai simt deloc special. Însă chiar și acum sînt foarte puțini cei care folosesc bicicleta ca pe un mijloc de transport. Cei mai mulți ies cu ea la promenadă (poate am  folosit cuvîntul ăsta într-un sens impropriu aici, dar mi s-a părut că sună bine). Pentru mine nu doar că e un mijloc de transport, dar e mijlocul de transport, din motive pe care le-am enumerat deja altă dată.

Dar n-am vrut doar să mă plîng că nu mai sînt special. De fapt, chiar mă bucur cînd văd multe biciclete pe stradă. Și sper că într-o zi o să fie mai multe biciclete decît mașini. Măcar în lunile fără litera r (lunile reci au litera r in ele, o chestie pe care am descoperit-o și eu recent cu ajutorul  cuiva), dacă nu tot anul.

Aveam mai de mult în minte o reflecție rutieră despre bicicliști. Pentru că sînt și șofer, știu cum privește un șofer un biciclist. Poate aș fi știut și fără să fiu șofer, nu știu. Unora le e frică să meargă cu bicicleta în oraș din cauza șoferilor agresivi sau nebuni. Recunosc, cei mai mulți șoferi din București sînt agresivi și nu puțini sînt nebuni, dar cu toate astea eu cred că șoselele sînt foarte sigure pentru un biciclist (ar fi ironic să nu mai apuc să scriu următorul post pentru că a dat o mașină peste mine). Și cred că sînt sigure pentru că știu cum privește un șofer pe un biciclist. Nu știu dacă o să găsesc metafora cea mai potrivită. Probabil o să am nevoie de două metafore. Pe de o parte, biciclistul e musca în laptele șoferului, unde lapte înseamnă trafic. Biciclistul e chestia aia care nu are ce căuta pe asflat și care stîrnește instant iritare atunci cînd apare la orizont. Dar totodată, biciclistul e pentru șofer și ca o sacoșă de ouă față de care trebuie să se poarte cu mănuși. Frica de a-l lovi depășește cu mult iritarea de a-l vedea pe stradă. În consecință, cei mai mulți șoferi sînt foarte atenți în raport cu bicicliștii. Dar să nu se confunde frica cu respectul. Cum spuneam, pentru șoferul bucureștean tipic, bicilistul e în primul rînd o muscă pe care ar strivi-o dacă ar scăpa nepedepsit, spre deoseire de țările occidentale unde biciclistul e un coparticipant la trafic care se  bucură de respect și prioritate.

N-aș vrea să asigur pe nimeni că nu va păți nimic dacă iese cu bicicleta pe stradă, am încercat doar să-i încurajez pe cei care au deja curaj.

PS: Din păcate, nu mi-a făcut nimeni nicio poză în trafic, așa că arăt și eu ce am la îndemînă.

Comentarii
  1. Claudiu spune:

    Erai chiar special,daca veneai duminica la nunta,pe bicicleta.

  2. ionetecatalin spune:

    Trebuie sa mi iau una cu atas pentru astfel de ocazii. Ai fost la nuna cu pricina?

  3. Claudiu spune:

    Atas la bicicletă,asta-i şi mai interesant. Da, am fost la nunta, sunt var cu mireasa.Tu ii cunoşti pe ei, sau doar ţi-ai însoţit prietena ?

  4. ionetecatalin spune:

    Eu il cunosc doar pe mire. Cred ideea cu atasul nu e asa de buna. Ciclismul e o placere solitara.

  5. Tokolyi Mihai spune:

    Frumoasă metafora, aproape că m-a cuprins melancolia de bicicleta pe care am avut-o cândva …
    nu am nici bicicletă, nici mașină, am doar două picioare care pedalează unul în fața celuilalt😀

    ăăăăăăă … pietonul nu se încadrează și el în decorul tău ca
    *o muscă în laptele* traficului urban ???😀😀😀

  6. ionetecatalin spune:

    Pai nu prea, pietonul este un actor impamintenit bine in universul simbolic urban🙂 Bicilcistul, cel putin in romania, e o aparitie noua si insolita si care, cum zicea un alt blogger, stirneste chiar ura din partea celorlalti. eu n am simtit ura, si nici ca musca-n lapte nu prea mai ma simt, dar probabil pt ca sint eu nesimtit :))

Lasă un răspuns

