Spor de penibilitate

Posted: Aprilie 13, 2011 in Hai (din) România!, scrisul
Etichete:, , , , , , , , , , , , ,

Cred că sînt într-o perioadă foarte frumoasă din viața mea. Sînt, cum ar zice unii, într-un trip pe BCU. Îmi petrec aproape fiecare zi acolo și nu e un loc chiar nepotrivit pentru a-ți petrece zilele. Locul ăsta chiar ușurează durerile nașterii, căci zilele astea trebuie să nasc și eu. Și mă chinui să nasc aproximativ opt ore pe zi. Sînt femeie în durerile nașterii, sînt tată care așteaptă tremurînd de emoție pe hol, sînt moașă și sînt chiar și nou-născutul care vine pe lume. Și totul se întîmplă în BCU, care, din nou și după cum se vede și din poza asta, nu e deloc un loc urît.

Totuși, așa frumos cum este, nu e scutit de penibilitate. De fapt, tocmai faptul că s-a scos penibilitatea e o problemă pentru unii. Acum că a trecut iarna și oamenii nu mai au haine groase, doamnelor de la garderobă li s-a tăiat salariul. Vă rog să mă credeți, dragi cititori, respectivele doamne nu mai au alt subiect de discuție. De fiecare dată cînd sînt acolo, își murmură și uneori chiar își strigă în gura mare nemulțumirile. Așa se face că am auzit și eu cum de s-a ajuns în situația asta tristă. Printre altele, se pare că le-a fost tăiat sporul de penibilitate. Acum, chestia asta sună atît de amuzant încît prima dată am crezut că nu am auzit bine. Apoi am analizat ce auzisem și am ajuns la concluzia ca nu poate să fie vorba de altceva. Deci, adio spor de penibilitate! Din păcate, însă, asta nu înseamnă că odată cu sporul de penibilitate al doamnelor de la garderobă, a dispărut și penibilitatea însăși, din BCU. Adevărata penibilitate nu e a doamnelor de la garderobă, ci chiar a bibliotecii, făcînd parte din însăși structura acesteia.

De exemplu, deși măsurile de securitate erau oricum aproape draconice (la ieșire e tot timpul un paznic în uniformă care te privește ca pe un potențial suspect, nu ca pe un consumator de produse intelectuale), ieri a mai fost introdusă una. E, poate, firesc să fim tratați cu suspiciune și neîncredere, în țara asta, dar mie nu-mi place. O altă mostră de penibilitate este dată de un anunț care te întîmpină undeva la intrare: Vă rugăm să aveți un comportament civilizat în bibliotecă! Acum, dacă cineva are înclinații necivilizate, și sigur că sînt destui d-ăștia, mă îndoiesc că un anunț pe un carton îl va educa prin simplul act al citirii. Însă un efect instant și general are cartonul ăla, fără îndoială, și anume de a ne face pe noi toți ceilalți, care sîntem civilizați, fie și pentru simplul motiv că e greu să fii altfel într-un loc ca o bibliotecă publică, să ne simțim penibil. Mi-ar plăcea să ne taie și nouă cineva spor(t)ul ăsta de penibilitate la care ne supune acest loc altfel admirabil.

Comentarii
  1. Ciprian Bojan spune:

    Şi cum mereu există zicala „cui pe cui se scoate”, în cazul unor penibilităţi, precum cele întâlnite la BCU, există altele şi mai mari, la instituţii mai de vază gen Parlament, Guvern, etc. etc.😉

  2. ionetecatalin spune:

    Mda, ducem noi lipsa de multe, dar de penibilitati, nu

  3. Dana Z spune:

    😛 La mine la facultate nu mai exista nimeni la garderoba. Iti iei lucrurile cu tine, dar nu ai voie sa te plimbi cu geanta prin sala. In alta sala iti lasi lucrurile la o garderoba nepazita, nu ai voie sa le iei cu tine, dar trebuie sa iti umpli buzunarele cu ce ai de valoare. Scrie mare si clar ca nu este raspunzatoare institutia pentru eventualele pierderi.
    Toate aceste lucruri difera de la un etaj la altul!
    Plus ca partea cu vorbitul si galagia e valabila peste tot. Sincer incep sa cred ca unii nu mai gasesc locuri libere si vin sa vorbeasca in biblioteca in soapta! Adica aici se citeste. Proiectele pe echipa nu se fac la biblioteca….in fine!
    Am problema mai mari acum…dar ma relaxez si eu un pic citind blogul tau!:)

  4. ionetecatalin spune:

    Eu aveam impresia ca blogul meu nu ajuta deloc la relaxare, poate din contra :)) Dar ma bucur daca cineva se relaxeaza citindu-ma😛

  5. Alecsandra spune:

    Hi, ha…cartile de la Bcu au alarme pe ele?

  6. ionetecatalin spune:

    pai cred ca a au, altfel n ar mai avea rost scanerul de la iesire. in orie caz,alarma pe carte mi se pare necesara si in niciun caz nu e nesimtire, ca restul masurilor de securitate si ordine de la bcu

Lasă un răspuns

