Sufletul meu e din altă lume

Posted: Aprilie 6, 2011 in Fără categorie
Etichete:, , , , , , , , , , , , , , ,

Ție ce-ți tulbură apele sufletului?

Sufletul e, să zicem, ca o apă. La unii e mai limpede, la alții mai poluată. La unii e ca un ocean adînc, profund, la alții e ca un pîrîu subțire care știe doar să curgă repede. Oricum ar fi, cel mai de preț lucru al sufletului e pacea, care mai poate fi numită și fericire, dacă dăm fericirii o definiție mai largă (uneori e foarte bine și cu urmări fericite să dai definiții mai largi, mai ales în cazul unei probleme ca  “ce  înseamnă să cunoști pe cineva“).

N-aș vrea să vorbesc despre alte suflete, pentru că de orice alt suflet mă desparte o prăpastie ontologică (adică un gol infinit de ființă). Mergînd pe bicicletă paralel cu un autobuz, acum vreo 40 de minute, un copil se uita oarecum mirat la mine. De altfel și alții se uitau mirați, așa cum se uită bucureșteanul la cineva îmbrăcat cu sacou, o geantă pe umăr și care merge cu bicicleta: ca la un OZN.

În momentul acela mi-am dat seama că am pace în suflet, și o aveam nu pentru că lumea se uita la mine ca la un OZN, ci pentru că aveam o întîlnire. Am realizat atunci că pacea sufletului meu e afectată doar, sau în principal, de chestiuni sufletești. De exemplu, am mereu probleme cu banii, dar asta nu-mi afectează cîtuși de puțin pacea sufletului. Sînt la fel de senin cînd am sute de euro datorie, chirie neplătită pe mai multe luni și așa mai departe, ca atunci cînd, rar, nu mai am găuri de acoperit și pot chiar să cheltui bani pe  tot felul de lucruri (nu că nu aș face-o și cînd am găuri de acoperit, din păcate o cam fac și probabil tocmai d-asta am atîtea găuri).

Nu aș vrea să-i dau dreptate lui Platon, dar faptul că sufletul meu este afectat mai ales de chestiuni sufletești, deci nu materiale, e în perfect acord cu doctrina idealistă a acestuia, după care sufletul e din altă lume. Sigur, Platon spunea baliverne, pentru că cei mai mulți oameni de pe lumea asta nu pot să doarmă cînd au datorii, deci sufletul lor nu e din altă lume.

Mă simt bine, totuși, simțindu-mă în compania selectă a unor suflete mari pentru care a plînge însemna a plînge nu după “lucruri lumești”, ci pentru lucruri din altă lume cum sînt dreptatea, arta, dragostea.

Sala de lectură a bibliotecii Facultății de Sociologie și Asistență Socială, ora 1 p.m.

Comentarii
  1. Elisabeta spune:

    Catalin!Eu am invatat de la tine sa scriu cu i din i si nu cu i din a, sint in loc de sunt, si acum , in timp ce te citeam, ce vad? am vazut un sunt. ei! ei!

  2. Elisabeta spune:

    Si mai era ceva! Ca tot vorbeai de suflete selecte! Si tu esti un suflet foarte select.

  3. ionetecatalin spune:

    Ah! Mersi, Elisabeta! Crede-ma, sint mai surprins decît tine! Nu cred că am mai scăpat un „sunt” de 6 ani de zile. Nu știu ce s-a întîmplat în capul meu, dar sînt recunoscător că ai fost tu aici să-mi atragi atenția și să mă faci să-mi fie rușine că, după ce am fost model, iată revin la defectuosul dar general acceptatul mod de a scrie😀

  4. ionetecatalin spune:

    Ce bine că sunt, pardon, ca sînt😛 Mă bucur că ți se pare ție că sînt🙂

  5. Ciprian Bojan spune:

    Sau sufletul nostru e din altă lume, sau noi nu vrem să acceptăm lumea asta!
    Dar, pentru că TOŢI ne dorim, în principiu, cam aceleaşi lucruri, aceeaşi pace sufletească, de ce nu o putem totuşi obţine mai uşor? De ce pacea sufletească a unora este mereu motiv de nemulţumire pentru alţii?

  6. ionetecatalin spune:

    pentru ca lumea asta este, in esenta ei, zbucium

  7. alexa97ndra spune:

    „Ce bine că sunt, pardon,😛 ca sînt Mă bucur că ți se pare ție că sînt😀 „->Ce bine că eşti,ce mirare că sunt .

  8. ionetecatalin spune:

    Ai fost foarte harnica si te-ai plimbat destul de mult pe blogul meu. Ceea ce me bucura nespus. Dar nu te-ai plimbat destul. Daca te-ai fi plimbat destul, ai fi dat si peste articolul asta, in care explic de ce scriu cu i din i. Lectura placuta😀

    https://ionetecatalin.wordpress.com/2010/02/24/de-ce-scriu-cu-i-din-i/

Lasă un răspuns

