Hai să dormim!

Posted: Ianuarie 18, 2011 in Fără categorie
Etichete:, , , , , , , , , , , ,

Spuneam mai de mult că somnul a fost inventat de un geniu. Kierkegaard scrie undeva că înainte să adoarmă, aprinde din nou lumina și se uită prin cameră cu o satisfacție de nedescris, după care se cuibărește în așternuturi. Somnul e în general mult subestimat. Aș recomanda unui sinucigaș să doarmă bine înainte de pune în aplicare planul pe care l-a pus la punct pînă la cel mai mic detaliu. Cu excepția cazului în care e vorba de o boală pe care numai medicamentele o pot rezolva, un somn bun poate să schimbe perspectiva asupra vieții ca nimic altceva. Ce înainte părea întunecos ca o gaură fără fund, acum are ici și colo licăriri de lumină. Unde domnea pesimismul, optimismul s-a strecurat, poate cu vreun vis din copilărie în care totul era din nou senin și fără griji. Dar chiar fără vise, somnul este oarecum echivalent cu o naștere din nou, aduce de fiecare dată o perspectivă proaspătă asupra vieții. Acum cîteva seri mă simțeam incredibil de singur și tensiunea psihică atingea cote insuportabile. Mi se părea că nu fac destul pentru a trăi , un sentiment care în adolescență mă chinuia întruna. M-am trezit sîmbătă dimineața ca și cum nu mai era nimic în mine din sufletul chinuit din seara precedentă. Nu se schimbase, de fapt, nimic, dar mă schimbasem eu, în somn.  A spune că somnul e darul unui geniu pentru niște ființe chinuite, căci omul, înainte de orice altceva, e o ființă chinuită, nu e deloc o exagerare poetică.

Comentarii
  1. just me spune:

    foarte adevarat ce spui tu in aces articol

  2. laura spune:

    un subiect excelent(ce-mi place cand atingi corzi sensibile,ca si in cazul meu😦 ,Am observat intradevar ca noaptea atunci cand nu poti dormi iti trec tot felul de lucruri prin minte,mie de obicei planuri ce mi-se par imposibil de realizat si ma framant ore in sir fara sa gasesc o portita de iesire! Iar dimineata totul pare realizabil si chiar reusesc sa le duc la bun sfarsit,sa fie din cauza lipsei de somn,zici tu?

  3. Fluturasha spune:

    Tocmai am citit ieri ca somnul este asociat, uneori, cu moartea si ca insomniile sunt, uneori, datorate angoasei de moarte. Si tot ieri vorbeam cu un amic despre linistea aia placuta de dinainte de a te fura somnul, cand iei un anxiolitic. Da, e foarte placut sa adormi natual, fara „ajutoare” si sa dormi suficient incat sa iti schimbi perspectiva asupra vietii🙂

  4. Ciprian Bojan spune:

    Da, somnul sănătos poate ajuta la odihna creierului. Uneori ne putem schimba complet şi înainte de ora 3 după-masă. Trebuie să existe un declic: traumă, experienţă deosebită, sau un om drept model… sau…

  5. ionetecatalin spune:

    @Laura: mai toapte probleleme nu exista in realitate, ci doar in capul nostru. somnul inseamna tocmai o reorganizzare a capului, deci o reevaluare a problemelro, deci , cred ca da:)

    @ Fluturasha: moartea e ca un somn si somnul e ca moartea…

    @Ciprian: n am inteles ce e cu ora 3😛

  6. Ciprian Bojan spune:

    Atunci să fie 14:55:34😛 E bine acu?😛😉

  7. ionetecatalin spune:

    te refereai la somnul de dupa-masa? :))

  8. Ciprian Bojan spune:

    Să ştii că uneori practic asta. Dar, dădeam aşa o oră oarecare, ca exemplu…
    Ideea de schimbare radicală pe care o propui tu ţine de motivaţia fiecărui individ. Eu ma hotărât să mă las de fumat şi am şi făcut-o într-o după amiază. Şi aveam la îndemână şi ţigările şi bricheta şi toate celea… Şi totuşi m-am lăsat: „It’s been 5 mounths, 9 days and 4 hours seence I’m clean”🙂 And I feel Freeeee!!!😀

  9. eumiealmeu spune:

    * ciprian – le-ai lăsat şi tu pe ele şi ele pe tine, da? şi în fond ce dacă ai făcut-o pentru tine, ce trebuia s-o faci pentru mama? eşti bebeluş să înghiţi mâncărica „o linguriţă pentru buni, una pentru bunicu, una pentru surioara?”. problema noastră este că ne iubim atât de puţin încât ni se pare că nu merităm ceva mai bun, de-asta ne autodistrugem de cele mai multe ori.

    cât despre ideea cu somnul… am un coleg care spune aşa: 1/3 din viaţă o petrec în pat. salteaua mea trebuie să fie atât de bună încât să mă facă să mă simt bine în acele momente. aşa că a cheltuit salariul pe 2 luni pentru o saltea… e un principiu să te respecţi; când e timpul de somn, când e timpul de sănătate.

Lasă un răspuns

