De ce nu existăm pe internet: scurtă meditaţie nihilistă

Posted: Ianuarie 5, 2011 in Chestii grele, Tehnologie
Etichete:, , , , ,

Internetul este o poartã cãtre nesfîrşitul lumii. Nu încerc sã fiu poet. Din contrã, încerc sã fiu cît se poate de jurnalist, adicã sã transmit un fapt brut aşa cum este el (nu cã asta ar fi principala preocupare a jurnaliştilor, dar jurnalismul despre asta ar trebui sã fie). Fãrã internet, sîntem limitaţi la mijloace tradiţionale şi materiale de a ne face simţitã prezenţa în lume. Pe internet însã (în special prin bloguri şi siteuri personale, dar şi prin reţele de socializare, adicã prin Facebook), ni se oferã posibilitatea sã depãşim limitãrile date de propria materialitate şi de proasta amplasare geograficã sau socialã în care se întîmplã sã trãim.  În momentul în care mi-am fãcut blog, s-a deschis dintr-o datã posibilitatea virtualã de a fi vizitat de oricine de oriunde de pe glob. La modul cel mai serios, existã posibilitatea realã ca eu sã exist pentru întreaga lume. Acest gînd, perceput mai mult sau mai puţin, explicã în mare parte fascinaţia virtualului. Însã, şi speranţele internautului la faimã mondialã sînt ucise din scutece, aceastã posibilitate este anulatã de chiar mijlocul prin care este creatã. Adicã, uşurinţa prin care tehnologia mã face, virtual, vizibil întregii lumi, nu este, fireşte, doar privilegiul meu. Este, vai!, privilegiul întregii lumi, al oricãrui individ exact în mãsura în care este şi al meu. Corolarul acestei stãri de fapt este urmãtorul: existã posibilitatea realã ca eu, prin eul meu proiectat pe internet, sã exist propriu-zis pentru întreaga lume, însã competiţia miliardelor de euri care se proiecteazã pe internet anuleazã posibilitatea pur tehnologicã, fãcînd-o la fel de ineficientã în a mã face sã exist pentru întreaga lume ca şi în cazul în care n-ar fi existat. Cu alte cuvinte, teoretic, oricine de pe glob îmi poate vizita blogul (interesant, glob poate fi anagramat ca blog şi invers) dar practic, deoarece toatã lumea are un blog sau o altã formã de a se proiecta pe internet, nu mã va vizita, de fapt, nimeni.

Comentarii
  1. Marcel spune:

    Uite ca te vizitez eu.😉

  2. ionetecatalin spune:

    🙂 Mersi. Te vizitez si eu pe tine :))

  3. Ciprian Bojan spune:

    păi şansele să ne vizităm reciproc sunt cca. de 2 la 6000000000… Face nu?😉

  4. Lore spune:

    Vad ca azi vezi lucrurile in alb si negru.

    Lumea virtuala e la fel cu cea reala: existi pentru un numar limitat de oameni. Si in lumea reala exista competitie, poate nu la fel de evidenta, fiindca nu exista un Google material. Si, tot la fel, desi exista mii de posibilitati de a fi in legatura sau chiar de a fi prieten cu cineva, in realitate beneficiem doar de foarte putine dintre sansele astea.

  5. Fr0z3nasic3 spune:

    Existăm doar în măsura în care dorim să devenim populari. Real sau virtual, totul ţine de imagine.
    Cine are un blog nu scrie doar pentru el. Există cel puţin o persoană vizată a fi vizitator. Nu vorbesc de blogării (ce aiurea sună) de meserie.

  6. ionetecatalin spune:

    @ Lore: eu ziceam ca internetul ca tehnologie ne ofera posibilitati anterior inconceptibile de a ne depasi limitele geografice, corporale etc. Inainte de internet, chiar daca erai un scriitor celebru sau un mare jurnalist, posibilitatea sa fii citit era limitata de faptul daca scrierile tale erau accesibiel in nu stiu ce colt al globului. astazi, pe internet, sintem toti accesibili pentru toti si tot din motivul asta sintem toti indiferenti fata de toti.

  7. Ea spune:

    Exista tot felul de posibilitati de a fi mai cunoscut;sa iti inscrii pagina in spot-uri fierbinti(site-uri de discutii) sau sa ai link-uri catre altii. Nu stiu cum e cu traducerea in alte limbi.,..dar cred ce e posibila( prin tot felul de programe…de typ Babylon etc). Bineinteles, daca esti singru si neatasat poate fi mai greu dar nu imposibil. Faptul ca se numeste „ionetecatalin” ar putea fi si o problema…pentru straini…dar pentru studentii care te cunosc, nu.

  8. darklorelei spune:

    nu te va vizita nimeni? eu sunt a V-a persoana care posteaza un comentariu aici si acum. si mai sunt altii care te-au vizitat si nu au zis nimic.
    Competitia despre care vorbesti o intalnim si in viata reala. Incepe chiar din primele secunde ale pre-existentei noastre, nu?:P Si e normal sa se aplice si pe internet.

  9. Mihai Manole spune:

    Recunosc că te vizitez rar, dar dintre toţi cei care au un blog pe internet te vizitez cel mai mult.
    „deoarece toatã lumea are un blog sau o altã formã de a se proiecta pe internet”: Eu nu am un blog sau o altă formă de a mă proiecta pe internet pt. că de felul meu nu sunt vorbăreţ. Pentru că totuşi mai există oameni ca mine sau care au blog dar vor să bage înseamă şi pe alţii care au ceva ce ei n-au, ai şanse de a fi cineva pentru un mic subgrup al marelui Internet.
    Raţionamentul tău e prin reducere la absurd: Dacă „exist propriu-zis pentru întreaga lume” atunci după următorul raţionament ..(vezi mai sus).. rezultă că „nu mã va vizita, de fapt, nimeni”. Şi pentru că concluzia la care ai ajuns e falsă, rezultă că presupunerea făcută e falsă. Ne-ai lăsat pe noi să-ţi terminăm de rezolvat această problemă prin demonstrarea falsităţii concluziei din presupunerea făcută.

    P.S. Am observat că foloseşti diacriticele cu generozitate, nu ştiu de când ai acest obicei bun, dar eu vreau să te felicit acum, pt. că acum am observat.

  10. ionetecatalin spune:

    Draga Mihai, iti multumesc pentru comentariul care tinteste foarte bine.
    Eu faceam poezie, nu statistica. Bineinteles ca nu as fi putut sa scriu ca nu ma viziteaza nimeni, din moment ce am in medie 80 de hits pe zi. Acel nimeni era rezultat prin impartirea numarului efectiv de vizitatori la infinitul virtual, adica posibi. Orice numar impartit la infinit e zero, tu stii asta mai bine decit mine😛

  11. laura spune:

    Eu iti vizitez blog-ul cel putin o data pe zi,curioasa ce anume iti mai trece prin gand azi,consider cel mai interesant blog din cate am citit asta pentru ca abordezi poate cele mai in tema subiecte,lovesti acolo unde trebuie:),asa ca astept urmatorul subiect HOT.

  12. ionetecatalin spune:

    Multumesc, Laura, daca as avea mai multi cititori ca tine, as fi fericit😛

  13. ionetecatalin spune:

    @ Ea: imi pare rau ca raspund asa tirziu, mi-a scapat comentariul tau. Multumesc pentru sugestiile tehnice. Cea cu traducerea, desi bineintentionata, e cu totul impracticabila🙂 Traducerile facute de programe sint, cum sa zic, glume nereusite. Traducerea e ceva extrem de complex, ma incoiesc ca va exista un software care sa faca o traducere decenta in viitorul apropiat sau indepartat. Oricum, as putea sa scriu in engleza, daca ar fi asta solutia..

Lasă un răspuns

