Textul meu de ieri despre ultimul absolut nu s-a bucurat de mare succes, deşi e unui dintre cele mai bune pe care le-am scris vreodată. Nu-i nimic, poate post-mortem. Astăzi vreau doar să mă laud cu faptul că am fost cel mai tare din trafic. Zăpada a paralizat, ca de fiecare dată, traficul din Bucureşti. Dar nu şi pe mine. Nu, domnule, am paralizat-o eu pe ea, dacă pot să spun aşa. Pînă la serviciu am întrecut mai multe autobuze 385, în care oamenii stăteau înghesuiţi şi nervoşi, şi nenumărate maşini mici, în care oamenii stăteau singuri dar la fel de nervoşi.

Acum cîteva zile conştientizam cu claritate de ce îmi place să scriu referate de evaluare şi o fac cu pasiune chiar după patru ani, deşi se zice că dragostea durează trei ani, şi de ce nu-mi place cealaltă parte a muncii de consilier de probaţiune, care este de fapt esenţa probaţiunii, supravegherile. Explicaţia e că cele două activităţi presupun două roluri diferite.  Cînd scriu referate de evaluare presentenţială, sînt văzut ca un salvator. În cealaltă activitate, de supraveghere, adică de punere în executare a sentinţelor penale, sînt văzut ca cel care pune în aplicare o pedeapsă, iar pedepsele nu sînt niciodată plăcute iar acest neplăcut este transferat asupra celui care le pune în aplicare. Dar chestia asta poate fi înţeleasă doar de către colegii mei care ştiu despre ce vorbesc.

Am mai conştientizat ceva, tot zilele astea. Am realizat că am pierdut cîţiva ani buni în autobuzele bucureştene, fără să merg cu bicicleta. Am pierdut exerciţiul fizic pe care aş fi putut să-l fac în timpul ăla, am pierdut timpul, bine măcar că nu am pierdut banii daţi pe bilet pentru că pe ăştia îi decontează tribunalul. Acum, cînd am descoperit cum se vine de fapt la serviciu, n-o să mai vin la serviciu, cel puţin pentru o perioadă în care sper să îmi termin de scris teza de doctorat.

Comentarii
  1. Ciprian Bojan spune:

    N-ai avut succes cu precedentul articol… şi mie mi se întâmplă, că dau totul şi… pauză. Oamenii au altceva de făcut. Dar ştii cum e? Uneori luăm de bun ceea ce ni se oferă, fiindcă nu putem avea doar ceea ce ne dorim…
    Mult succes cu Doctoratul!

  2. ionetecatalin spune:

    Mersi! Succes si tie cu orice ai avea de facut 🙂

  3. Diana spune:

    Sunt un pic intrigata. Iti place sa lucrezi in probatiune dar nu iti place partea cu supravegherea. Nu te critic, doar ca … pare contrar ce spui, mai ales ca in partea cu referatul de evaluare poti fi salvator sau nu. Oricum, sunt invidioasa pe tine ca lucrezi in domeniul asta. La un moment dat mi-am dorit destul de mult sa lucrez in probatiune, dar am renuntat la idee si, culmea, acum lucrez cu victimele infractiunilor.
    Altceva ce ma intriga: ce cauti in Romania, omule? Nu-ti mai place zona nordica a Europei, e mai cald pe aici, sunt oamenii mai civilizati, salariile mai mari?

    • ionetecatalin spune:

      Nu mai stiu exact ce am scris, dar cred ca am vrut sa spun ca imi place mai mult sa scriu referate de evaluare decit partea de supraveghere. Cit despre Romania, nu sint aici pentru ca asa vreau 🙂

Lasă un răspuns

