Cum m-am întîlnit cu moartea pe drum

Posted: Noiembrie 7, 2010 in Biografice
Etichete:, , , , , , , , , , , , , ,

M-am întîlnit cu moartea pe drum înainte de a împlini un an. Bunica îmi poveşte că am răcit brusc şi grav la plămîni. Locuiam la 30 de km de cel mai apropiat spital şi nu exista nicio maşină pentru a ajunge la spital, cu excepţia autobuzelor vechi şi leneşe specifice mediului rural. Specifice mediului rural de acum 27 de ani, mai exact.

Bunica îmi povesteşte cu emoţie în glas că mă ţinea în braţe şi starea mea era atît de proast încît nu ştia dacă o să mai ajung în viaţă la spital. La un moment dat, într-un sat vecin, Rădoieşti, care întîmplător era chiar satul natal al bunicii mele, m-am întîlnit cu moartea. Un cortegiu funerar blocase drumul iar autobuzul a fost nevoit să oprească. Bunica nu mai ştie dacă îi povestise deja şoferului despre starea mea gravă sau atunci l-a implorat să facă ceva pentru a merge mai repede mai departe. Cert este că şoferul a coborît din autobuz şi făcut un apel patetic mulţimii din cortegiul funerar. Deşi eram prea mic şi prea bolnav pentru a-mi aminti cuvintele astea, n-o să le uit niciodată. Glasul bunicii tremură cînd redă ce a spus atunci şoferul care probabil că mi-a salvat viaţa: „Oameni buni, ăsta e deja mort. Dar avem în autobuz un copil care o să moară dacă nu ne faceţi loc să trecem” . Copilul eram eu şi mă întîlnisem prematur cu moartea altcuiva şi eram la doi paşi de a mă întîlni prematur cu propria mea moarte.  Dar n-am murit atunci, din moment ce sînt aici acum ca să scriu despre cum n-am murit atunci. Şi sînt fericit că n-am murit şi că pot să scriu despre asta. Şi mă întreb ce face acum şoferul de autobuz de ţară care mi-a salvat atunci viaţa cu elocvenţa lui simplă dar extrem de eficientă.

Şi mai mă întreb dacă sentimentul de familiaritate cu moartea pe care îl am acum, adică de om care priveşte ades moartea în ochi şi e mereu conştient de duşmanul ăsta nemernic şi ultim care pîndeşte după colţ, nu a fost cumva cauzat de întîlnirea mea cu moartea înainte de a împlini un an, într-un autobuz îngheţat.

Comentarii
  1. Lore spune:

    Cred ca n-are legatura cu asta. Ar putea avea legatura cu faptul ca esti inteligent, citesti mult si intelegi deja lipsa de sens a vietii asteia.

  2. ionetecatalin spune:

    Trebuie sa recunosc ca explicatia propusa de tine e mult mai atractiva decit a mea😛

Lasă un răspuns

