Sărut franţuzesc cu limba engleză

Acum cîteva luni am început să scriu în engleză pe o altă pagină. Am ajuns însă la concluzia că ar fi o soluţie mai bună să le combin, aşa că acum, unul cîte unul, îmi aduc aici textele scrise acolo. Clarificarea asta o fac în caz că cineva se mira cum de am devenit atît de prolific în ultimul timp încît public şi mai multe texte în aceiaşi zi. Am făcut doua categorii, una pentru română şi alta pentru engleză, astfel încît cele două limbi să poată fi separate.

Am mai spus şi altă dată de ce scriu în engleză. Poate unii mă vor crede doar fiţos. Realitatea e, însă, mai tristă. Sînt cît se poate de sincer cînd spun că mă simt rupt între două limbi. Poate nu am găsit cea mai bună exprimare, poate nu mai ştiu nici limba română atît de bine. Sînt perfect conştient că a încerca să creezi în altă limbă e un act eroic sau nebunesc. Eliade credea că aşa ceva e imposibil, dar tocmai colegul lui, Cioran, i-a arătat că se poate. Oricum ar sta lucrurile, şi oricît de proastă ar fi engleza mea, trăim într-o lume în care dacă vrei să te faci auzit, cea mai potrivită limbă e engleza. Aşa că în ciuda unei presupuse legături metafizice cu limba mea (după cum zicea cineva la Radio Guerilla azi dimineaţă) aş vrea să mă sărut pe franţuzeşte, ca să zic aşa, cu limba engleză. Un joc de cuvinte reuşit, trebuie să recunoaşteţi.

Acum, ştiu şi eu că blogul ăsta e o glumă, pe care, recunosc, uneori o iau în serios. Îmi fac probleme pentru momentul în care voi vrea să scriu ceva serios. Şi o să scriu. Nu mă refer la articole sau cărţi de sociologie, pe care probabil o să le scriu de nevoie dacă vreau să-mi termin doctoratul şi să ajung să fiu băgat în seamă de lumea academică mondială. Mă refer la literatură, pentru că, orice altceva aş mai fi, sînt un suflet cu înclinaţii literare care simte că trebuie să scrie neapărat, altfel trăieşte degeaba.

Pîna una alta, adică pînă o să am o viaţă literară, şi sper să am vreodată, o să am un blog bilingv.

Lasă un răspuns

