Inception: nașterea unei capodopere

Posted: Iulie 29, 2010 in Fără categorie
Etichete:, , , , , , , , , , ,

Sint unii care cred ca orice film nou e bun doar pentru ca e nou. Aceia care se duc in Mall si își aleg filmul dupa titlu si ora la care ruleaza. I-am privit întotdeauna cu superioritate pe aceștia, și poate că am de ce. Eu cînd vin la film știu exact ce urmează să văd și de ce.

Sînt alții, un pic snobi și în orice caz suferind de nostalgia unui paradis pierdut al cinematografiei, care cred că doar filmele vechi sînt bune și nu se uită deloc la cele noi.

Ambele categorii greșesc prin naivitate, chiar dacă ultima se crede foarte sofisticată. Christopher Nolan a demonstrat prin toate filmele lui că e un geniu, deși e tînăr și face filme..noi. N-are cum să le facă direct vechi și clasice! Ultimul lui film,  Inception, pe care l-am văzut aseară în avanpremieră, e fără îndoială unul dintre cele mai bune filme făcute vreodată. Aș îndrăzni chiar să spun că nimeni din lumea filmului, și cînd spun nimeni vreau să spun NIMENI, n-a mai visat ceva atît de original!

Peste cincizeci de ani oamenii or să privească înapoi spre anul 2010 cu nostalgia că nu s-au născut mai devreme pentru a fi contemporani cu nașterea unei capodopere!

Comentarii
  1. […] Inception: nașterea unei capodopere Thu Jul 29, 2010 21:39 pm Sint unii care cred ca orice film nou e bun doar pentru ca e nou. Aceia care se duc in Mall si își aleg filmul dupa titlu si ora la care ruleaza. I-am privit întotdeauna cu superioritate pe aceștia, și poate că am de ce. Eu cînd vin la film știu exact ce urmează să […] […]

  2. Mihai Manole spune:

    Am luat de pe net o filmare in sală a acestui film şi am aruncat o privire doar, pt. că nu merita să-mi satisfac dorinţa imediată de a vedea acest film pe o calitate aşa de slabă. Mi s-a părut că are o idee apropiată de cea din Matrix. Cum ţi se pare? Cât are în comun cu Matrix şi cât n-are?

  3. ionetecatalin spune:

    Poate comparatia dintre Matrix si Inception e inevitabila, dar eu nu ma grabesc sa o fac. Inception mi se pare mai original decit Matrix. In Matrix aveam de-a face cu o realtate care se dovedea a fi..nu chiar relitate. In inception avem de-a face cu niste irealitati (visul) care se dovedesc a fi mai reale decit realitatea. In Inception totul e despre straturi! Straturi de realitate. Si sint acolo nenumarate straturi.Ca sa nu mai zic ca elementul emotional din Inception da o greutate povestii pe care Matrix n-a avut-o. Una peste alta, fara sa fiu fanatic, cred ca Matrix nu se compara cu Inception!

  4. Alecsxandra spune:

    Si eu am apreciat Inception ca mai reusit decat Matrix. Imi reaminteste de lecturarea romanului Valurile de Virginia Woolf.

  5. ionetecatalin spune:

    Hm, poate ar trebui sa citesc si eu romanul ala..

Lasă un răspuns

