Inception

Mi-am cumpărat bicicletă şi asta m-a adus în contact cu poliţia. Mi-am cumpărat o bicicletă cît de cît decentă din Decathlon. Din cîte am văzut, e un magazin OK, dar care are de pierdut prin faptul că are angajaţi si paznici din Romania. Oamenii ăştia reuşesc să te facă să nu uiţi că eşti în România chiar dacă eşti într-un magazin..internaţional. Dar important e că bicicleta nu e românească.

Mall-urile noastre toate nu au deloc parcări pentru biciclete, aşa că puţinii curajoşi care merg cu bicicleta sînt nevoiţi să le ancoreze pe unde se poate. Cum era miercuri, din Decathlon am fugit direct în mall Cotroceni unde voiam să văd Robin Hood. Mi-am legat bicicleta de un stîlp de la intrare, moment care mi-a prilejuit primul contact cu poliţia. Erau parcaţi acolo şi citind ce scrie pe maşină, siguranţă şi încredere, m-am dus la ei cu siguranţă şi încredere şi le-am cerut un cuţit să tai nişte chestii care atîrnau pe la bicicleta mea proaspăt cumpărată. Contactul a fost fericit şi eu mi-am rezolvat problema. A apărut o altă problemă cînd am realizat că City Cinema nu are contract cu Orange pentru Orange Wednesdays. Apucasem să plătim cu cardul dar ne-am luat banii înapoi. Casierul a fost înţelegător. Poate sper  prea mult, dar sper ca asta să fi fost pentru ei o lecţie şi să-şi dea seama că au nevoie de contractul ăla cu Orange.

Aşa că am plecat în Plaza, singurul mall pe care nu îl suport, nu ştiu de ce. Acolo am văzut The ghost writer al lui Roman Polanski. Un film cu substanţă şi bine făcut, dar care nu m-a dat pe spate. În niciun caz n-aş zice că e filmul perfect sau mai bun decît filmele lui Hitchcock cum se hazarda un comentator pe IMDB.

Era cam 12 30 noaptea si eu rulam linistit pe bulevardul Timişoara în drum spre casă. La un moment dat o maşină de poliţie se apropie de mine, lasă geamul în jos şi îmi spune, poliţistul din dreapta, nu maşina: Domnu’, ştiţi că rulaţi cu 40 la oră? Am mers special în spatele dumneavoastră ca să vedem. Cam repede!  Eu am răspuns: Serios? Super! Mulţumesc, habar n-aveam cu cît rulez..” Maşina zîmbeşte şi pleacă mai departe.

Două contacte fericite cu poliţia. În aceiaşi zi. Şi aşa mi-am început cariera de biciclist în Bucureşti, care sper să nu se termine prea repede sau prea tragic. Am fost introdus, ca să zic aşa.

Tot despre un fel de introducere, dar pe furiş şi cu scopuri neortodoxe, e vorba şi în Inception, ultimul film al lui Cristopher Nolan. D-abia aştept să-mi leg iar bicicleta în faţa Mall-ului sau în parcarea subterana!! Marius o să-mi zică din nou că ar trebui să vin cu maşina ca să mă respect şi eu.

Fimul ăsta o să fie filmul anului sau chiar filmul deceniului, chiar dacă n-o să ia Oscarul. Sînt convins de asta. Pînă şi Roger Ebert a rămas fără cuvinte! Nu că asta ar însemna mare lucru, dar Inception o să fie MARE! Ştiu asta deşi nu l-am văzut încă. Se spune că Memento a fost pentru Nolan un fel de încălzire pentru Inception, şi Memento e unul dintre cele mai bune filme pe care le ştiu. Şi ştiu cîteva..

3 gânduri despre „Inception

  1. Nu ştiu dacă aici sau la articolul precedent trebuie să pun acest comentariu. E despre biciclete:
    Comunicate de presă

    22 Iulie 2010

    Administratia S.C.Metrorex S.A. informeaza publicul calator ca incepand cu weekend-ul 24-25 Iulie 2010, va fi permis transportul bicicletelor cu trenurile de metrou, numai in zilele de sambata/duminica si sarbatori legale…

    Accesul cu bicicleta in trenurile de metrou este permis numai in primul vagon, in sensul de mers, in zona din spatele cabinei de conducere a trenului. Pe parcursul calatoriei, bicicletele vor trebui asigurate de posesor astfel incat sa nu afecteze confortul si siguranta calatorilor si sa nu deterioreze interiorul vagonului de metrou. Pentru transportul bicicletelor nu se percepe nici o taxa suplimentar, accesul se face prin portile de acces speciale, destinate persoanelor cu nevoi speciale, dupa validarea legitimatiei de calatorie.

  2. Super tare,doar ca mersul cu bicicleta ramine in continuare un sport extrem in bucuresti, unde biciclistii sint priviti de catre soferi ca niste insecte pe care la nevoie ai dreptul sa le strivesti :))

Lasă un răspuns

