Nu mi-a plăcut niciodată cuvîntul excursie. Nu-i știu etimologia, dar bănuiesc că are legătură cu „excurs”, care înseamnă o deviere de la discurs. Într-un fel asta și sînt excursiile: scurte devieri de la  (dis)cursul obișnuit al vieților noastre.

Eu tocmai am revenit dintr-o deviere exceptională, de aproximativ 4000 de km făcuți în principal cu trenul, apoi cu autobuzul, iar vreo 300 cu „ocazia”, autostopul sau hitchhiking, cum vrem să-i zicem. Ziceam că nu e transport public în insulele Lofoten, dar în sezon, iunie-august, este. Am preferat totuși să facem autostopul pentru că era mai interesant, nu ne grăbeam, aveam ocazia să cunoaștem norvegieni. Și în ultimul rînd, pentru că era gratis. Adică, faptul că am economisit vreo 50-70 de euro (în funcție de oră) cît era autobuzul, a fost excelent, dar nu asta ne-a făcut să apelăm la autostop. Aș avea multe de zis despre experiența asta, dar una peste alta a fost excepțională. Am făcut 350 de km in două zile și cu cinci mașini, toți norvegieni. Sigur, am așteptat și 3 ore pînă ne-a luat o mașină (a fost cel mai mult cît am fost nevoiți să așteptăm și aproape ne pierdusem speranța), dar satisfacția finală a fost mult mai mare decît dacă ne-am fi urcat într-un autbuz și ne-am fi dat jos după 7 ore. Fusesem avertizați că e greu să faci asta în Norvegia. Ce pot să spun acum după ce am făcut-o e că e posibil.

Impresiile dau buzna peste mîini și îmi vine greu să aleg pe care să o las să se materializeze pe tastatură. O super-sinteză ar fi că a fost cea mai frumoasă excursie din viața mea, și asta din mai multe motive, unul dintre cele mai importante fiind că insulele Lofoten sînt de-a dreptul spectaculoase. Am ajuns pînă la ultimul sat de pescari, care înainte de asta e o superbă localitate turistică, cum sînt multe în insule, și care are un nume..aa, cum să zic, foarte interesant: A. De fapt e A cu un cerculeț de-asupra, dar nu am caracterul la îndemînă. Se pare că în suedeză și norvegiană înseamnă rîu.

În următoarele zile probabil or se mi se așeze impresiile pe rafturi și o să pot să selectez dintre cele mai interesante, dar decoamdată sînt încă bulversat. Nu neapărat de călătorie, deși aș avea de ce. Am revenit în Uppsala pe care am găsit-o fierbinte. Am revenit simțind că revin acasă, doar că foarte curînd trebuie să plec pentru a reveni la o casă care e și mai casă decît Uppsala. Sincer să fiu, mă simt aici ca acasă. Nu simt că mi-e dor de țară, dar în ultimul timp am început să visez frecvent familie, prieteni, ceea ce probabil înseamnă că mi-e dor chiar dacă nu simt dorul.

Obișnuiam să rîd de cei care își fac poze singuri, dar de nevoie mi-am făcut o mulțime de poze singur, singurel. Într-una dintre poze se poate vedea așa numitul soare de la miezul nopții, care e soarele obișnuit (poate puțin mai colorat) dar devine neobișnuit cînd te uiți la ceas și vezi că e 1 noaptea. Am mai făcut ceva ieșit din comun pentru mine, adică am pus 100 de poze pe Facebook. Cred fotografiile mele sînt vizibile și pentru neprieteni, așa că cine vrea să vadă mai multe, poate să vadă acolo. Din păcate am fost un turist nepregătit și am fost nevoit să fac toate pozele cu telefonul, un Nokia N900, care, tot de nevoie, a fost un aparat foto decent. Doar că pentru data viitoare cînd mai plec în astfel de locuri spectaculoase mi-am propus să iau neapărat cu mine un Nikon. Sper să am bani să-l cumpăr.

Comentarii
  1. Michelle spune:

    Reiese din fotografii ca esti pe un drum pe care gasesti bucurie si echilibru. Sa stai pe el…iti sta foarte bine!

    Cu drag,
    Cand revii pe astept pe frumoasele terase din Centrul Vechi al Capitalei…

  2. ionetecatalin spune:

    Nu stiu cum ai citit asta in fotografii, dar mi-a placut ce ai spus🙂 Mersi si ne vedem curind🙂

  3. ionetecatalin spune:

    Mersi darklorelei (numele tau e un fel de oximoron pentru mine, pentru ca nu stiu de ce pentru mine lorelei e blonda, deci numele tau ar fi : bruneta blonda:)) ). Eu citesc asta cam asa: frumoase desi sint facute cu telefonul😛

  4. Maria spune:

    Extraordinare fotografiile! Ma bucur ca te-ai simtit atat de bine in excursia asta si ca iti vor ramane atatea amintiri frumoase din aceste ultime luni.🙂

  5. clement.media spune:

    Te invit sa-mi faci o vizita la adresa
    http://mediaclement.wordpress.com
    Daca doresti un link in blogul pe care il administrez, te astept in pagina
    http://mediaclement.wordpress.com/2010/07/11/parteneri-din-blogosfera/

  6. ionetecatalin spune:

    Multumesc pentru invitatia de schimb de likuri. Sint interesat dar deocamdata sint pe fuga. O sa revin.

    Lorelei, papusile alea nu sint mare mister, pentru ca stii exact ce o sa gasesti in urmatoarea😛 Cit despre misterul tau, nu pot decit sa ghicesc cea mai prozaica dintre variante : esti o bruneta care s-a vopsit blonda sau invers😛

    • darklorelei spune:

      revenisem sa vad daca ai mai scris ceva nou dar … wow! ce rationament te-a condus la concluzia aia: „bruneta vopsita blonda sau invers”? conform scrierilor tale de pe blog ma asteptam la o concluzie ceva mai putin legata de … lucrurile lumesti:P … iar ideea cu papusile matrioska nu ai inteles-o! anyway, bafta cu blog-ul!🙂

      • ionetecatalin spune:

        Imi pare rau ca dezamagesc. N am mai scris nimic pentru ca am avut citeva zile foarte agitate si sint inca bulversat de atmosfera romaneasca (poate suna a snobism sau mai stiu eu a ce, dar am un nod in git de cind am revenit). Mersi de urare. La fel si tie🙂

  7. Roxandrei spune:

    Pozele pe care le-ai facut au iesit surprinzator de clare pentru un telefon mobil. Desi este aventuros sa faci excursii singur, tot mai frumos este sa le faci cu prietenii.
    Si daca tot vine vorba de excursii si vacante, am placerea sa te invit sa pariticipi la concursul organizat de noi in care sa ne impartasesti cea mai frumoasa amintire pe care ai avut-o in vacanta.
    Premile: vouchere emag, promovare gratuita pe blog, etc.

  8. ionetecatalin spune:

    sint un turist foarte amator, cel putin cind vine vorba de fotografie. pozele au fost facute cu un nokia n900. acum daca as pleca undeva as face cu un nokia N8, care are o camera mult mai buna decit n900, dar tot foarte amator as ramine. multumesc pentru invitatia la concurs, dar nu prea ma dau in vint dupa competitii. in alta ordine de idei, v am vizitat blogul si mi a placut. succes!

Lasă un răspuns

