Ieri am bătut un record personal la colindat străzile unui oraș. Am petrecut cam 13 ore în Copenhaga, alergînd încoace și încolo. De fapt vreo trei le-am petrecut într-un tur al orașului pe canale, un tur ghidat în care am aflat multe lucruri interesante. De exemplu că o navă de război a tras din greșeală un proiectil și a distrus patru case în Danemarca. Asta se întîmpla în 2005. Acum a fost transformată în muzeu. Probabil asta e echivalentul în lumea navelor de război pentru o palmă la fundulețul unui copil obraznic. Am mai văzut și al șaselea yacht în topul celor mai mari și luxoase yachturi din lume. Am văzut prea multe ca să le pot povesti și în orice caz, nu cred ca ce se poate vedea se poate povesti. De aceea o să pun aici cîteva clipuri video. Din păcate am ratat principala atracție turistica, așa se zice, din Copenhaga, anume mica sirenă din povestea lui Andersen. Se pare că e plecată în turneu. Dar danezii au pus în locul ei un ecran pe care proiectează live viața statuii de acolo de unde e acum. Vorba ghidului, e un fel de Big Brother în care nu se întîmplă nimic. Căci e puțin probabil că o statuie s-ar putea mișca, cu atît mai puțin să facă vreo chestie la fel de delicioasă ca scenele din Big Brother.

Am încercat AICI, într-un stil ceva mai liric, să spun de ce Copenhaga e probabil cel mai frumos oraș din lume.

Comentarii
  1. Denisa spune:

    Da, ai dreptate: e minunat!

  2. ionetecatalin spune:

    Pentru mine toata frumusetea orasului e ridicata la nu stiu ce putere pentru ca e vorba de orasul lui Kierkegaard. Poti sa-ti imaginezi cum mi se pare mie, daca in general lumea crede ca e minunat..:)

  3. Corina spune:

    Cu adevarat o tara speciala si un oras pe masura, nu stiu ce impact a avut asupra ta avand in vedere ca iti place Kierkegaard, dar pentru mine a fost o placere sa vizitez Copenhaga, mi-au placut morile de vant (nu alea moderne), palatul regal, totul intr-un cuvat, si am reusit sa vad si Mica Sirena, pe-atunci inca mai era acolo😉

    • ionetecatalin spune:

      As minti daca as spune ca mi se rupe inima ca n-am vazut-o. Pe cit de mult il iubesc pe Kierkegaard, atit de indiferent mi-e Andersen si sirenele lui (finalul povestii mi se pare deosebit de slab)

Lasă un răspuns

