N-am fost niciodată bun la luat decizii. Mă poticnesc în cele mai mici alegeri. Uneori aș prefera să le ia altcineva pentru mine, deși știu foarte bine că voința liberă e cel mai important lucru din Univers.

Într-un episod din The big bang theory (care, acum că l-am terminat, nu mai mi se pare deloc așa de strălucitor cum mi se părea după primele cîteva episoade- dar cred în continuare că e interesant pentru că aduce știința, oricît de schilodită, într-un serial de comedie) Leonard, scos din sărite de insistența lui Sheldon de a respecta unul dintre punctele contractului pe care l-au semnat, la insistențele lui Sheldon, cînd au devenit colegi de apartament, afirmă furios: „Well, screw the roommate agreement” . Sheldon răspunde, calm, ca de obicei: „You don’t screw the roomate agreement, the roommate agreement screws you”.

Nu mi se pare o replică așa de strălucită încît să merite citată, am reprodus-o aici pentru că am fost și eu în situația să zic ceva asemănător. Un prieten pe care l-am cunoscut aici în Uppsala pleacă într-o călătorie în nordul Norvegiei (cît de Nord e asta?!), în insulele Lofoten, un loc de vis, după cîte aud. M-a invitat să merg și eu. Călătoria asta vine exact la finalul perioadei mele de stat în Suedia și are potențialul să fie cireașa de pe tort, ca să zic așa. Numai că nu e chiar ieftină și eu am multe cheltuieli de făcut cînd ajung acasă (nu aș fi vrut să ajung astfel de chestii pe blog, dar în contextul ăsta mi se pare justificat, ha, ha). Însă toți cei care m-au auzit, m-au încurajat să merg, pînă și Grace Davie, profesoara care m-a ajutat foarte mult în ultimele luni să devin ceva mai sociologic în gîndire. Astfel că o să ajung foarte sus, în Cercul Arctic, unde soarele nu apune niciodată, o să văd deci „soarele de la miezul nopții” . Din fericire, o să fie destul de cald să pot dormi în cort. Poate chiar să înot.

Așa că l-am parafrazat și eu pe Leonard și am zis  „Screw the money”. Sper doar să nu ajung la vorba lui Sheldon, adică în situația în care  „the money screws me”.

În altă ordine de idei, am avut deja o cireașă pe tortul meu suedez, doar că ceva mai academică. Mi-am încheiat vizita la Universitatea Uppsala cu o prezentare în cadrul unui seminar la care au asistat cîțiva profesori, cercetători, alți doctoranzi de aici. Nu știu cît de bună a fost, dar reacțiile au fost pozitive și am reușit să fac audiența să izbucnească în rîs de vreo trei ori. Intenționat, deci nu rîdeau de mine.

Comentarii
  1. Alin spune:

    merita sa te duci in nord, oricum in tara motorina costa 4,5 lei litrul😀

  2. ionetecatalin spune:

    4,5 lei? Nu pot sa cred!!! Am pierdut perioada in care era 3 lei prin tari straine si cu masina „pe bara” :))) In orice caz, pretul motorinei n-o sa ma opreasca sa merg cu masina, doar o sa faca asta mult mai dificil si situatia mea si mai fishy :)))

Lasă un răspuns

