Ca o floare

Posted: Mai 20, 2010 in Fără categorie
Etichete:, , , , , , , , , , , ,

Cînd cineva îmi povestea ca primăvara vine brusc în Suedia, credeam că exagerează. Mai exageraseră unii despre extazul care îi apucă pe suedezi odată cu primăvara. N-am văzut încă pe nimeni sărind de bucurie sau plutind după mireasma florilor ca Jerry după mirosul cașcavalului. E adevărat că soarele se reflectă parcă pe fiecare față în parte dîndu-i o strălucire specială, magică, dar e o transformare subtilă care nu îți sare în ochi. Însă cu privire la instalarea bruscă a primăverii, cine îmi povestise nu doar că nu exagera, ci mai degrabă a făcut ceea ce englezii numesc o understatement.

Totul s-a petrecut în aproximativ două săptămîni. Faptul că un boboc se poate transforma în cîteva ore într-o floare deschisă și parfumată, e remarcabil. Dar mult mai remarcabil decît asta mi se pare că o țară se poate transforma în 10-20 de zile, dintr-o chestie uscată, ștearsă și moartă, într-un buchet de flori parfumat și colorat. N-am găsit o metaforă mai bună pentru ce e zilele astea, cel puțin în sud, Suedia .  Ar fi trebuit să mă străduiesc mai mult, pentru că merită mai mult. Cel puțin pe mine mă face fericit zilele astea și dacă ar fi o fată ceva mai tînără și mai antropomorfică aș invita-o la un film.

Lasă un răspuns

