Domkyrka

Posted: Mai 17, 2010 in Fără categorie
Etichete:, , , , , , , ,

Acum ceva vreme am mai pus aici o fotografie asemănătoare. În afară de faptul că asta e proaspătă, că are în ea un cer albastru și luminos pe care cealaltă, făcută în miezul iernii, nu-l avea,  aveam nevoie să o pun de dragul unei perspective complete, pentru a face posibilă dialectica interior-exterior.

În cea mai mare parte a timpului, clădirile astea monument sînt doar atît, monument. Sîmbătă am avut norocul să prind Uppsala Domkyrka, una dintre cele mai mari catedrale din Scandinavia, într-un moment în care poate n-ar fi greșit să spun că era vie, adică își îndeplinea funcția religioasă. E vorba de un botez, care nu se vede așa de bine în clipul făcut de mine cu telefonul, dar e important că se vede clădirea înăuntru și se aude orga. Din păcate, n-am putut să prind în clipul video și sentimentul de sublim pe care orga îl crea în imensa clădire.

Ca să termin, dacă acum ceva timp am pus aici un filmuleț în care eu, proaspăt tuns, poate prea proaspăt, vorbeam într-o biserică mică, minusculă și aproape goală, acum pun un filmuleț in care eu stau linișitit în banca mea, și la propriu și la figurat, și las biserica să vorbească prin imagini și prin muzică. Dar cînd vine vorba de numărul de oameni, dacă raportez numărul celor prezenți la botez la dimensiunile clădirii, relativ vorbind e mult mai mic decît celor cărora le-am povestit eu despre Kierkegaard.

Comentarii
  1. Alin spune:

    Oh, boy… that organ gives me chills!

  2. Diana spune:

    Esti… fenomenal!
    Ok, exagerez. Incerc sa inteleg de unde ai atata seva pentru a scrie. Scrii orice (nu oricum), scrii neintrerupt si ma intreb ce ti s-ar intampla daca cineva ti-ar lua instrumentele de scris, pixuri, foi, calculator etc. Ai scrie in gand? Sau ai inventa ceva cu care sa scrii.
    E interesant ca atunci cand o faci, parca vorbesti cu cineva, iar acel cineva se afla chiar in fata ta si-l cunosti.

    • ionetecatalin spune:

      Multumesc, ca de obicei ai numai cuvinte frumoase🙂 Daca mi-ar lua cineva pixurile si foile n-ar fi nicio problema pentru ca le urasc oricum. Dar daca mi-ar lua cineva tastatura, probabil as incepe sa scriu pe telefon :))

Lasă un răspuns

