Să nu ne temem de sfîrșitul lumii

Posted: Aprilie 19, 2010 in Fără categorie
Etichete:, , , , , ,

Se zice că Românii sînt cu 100 de ani în urma civilizației. În general, nu prea are  rost să spui că o țară e în urmă, pentru că fiecare țară are calea ei care nu poate fi neapărat comparată cu ale altor țări. Dar uneori rămînerea asta în urmă (care are și avantaje, vorba bancului: în caz că vine sfîrșitul lumii românii nu au de ce să se teamă, ei fiind cu 100 de ani în urmă) îți sare în ochi. O să fac din nou o comparație cu Suedia, dacă tot sînt aici și pot să observ direct cum stau lucrurile. Aici poți să îți cumperi bilet pentru autobuz de pe telefonul mobil. Printre alte avantaje, e și mai ieftin. Un contrast izbitor cu România l-am simțit azi, cînd am încercat să-mi cumpăr domeniu .ro. Aplicația a mers bine, dar cînd a venit vorba de plată, ne-am întors la sapă de lemn, dacă pot să deturnez aici sensul unei metafore bine-cunoscute. Am trei modalități de plată, dintre care cea preferată de vînzător, după cîte pot să-mi dau seama, e aceea de a mă prezenta în carne și oase la sediul ICI. Dar fiind că eu nu sînt tocmai aICI, nu prea pot să fac asta. Una dintre modalități îmi permite să plătesc cu cardul, într-adevăr. Dar ca să fac chestia asta trebuie să trimit un fax cu un formular completat si copie  după card. Aici îmi vine din nou să fac apel la emoticoanele de pe messenger pentru a exprima ce simt. Dacă nici atunci cînd vrei să-ți cumperi o bucățică de internet, ca să zic așa, nu te poți folosi în exclusivitate de internet pentru a face asta, atunci toate bancurile despre rămînerea României în urma istoriei (din cîte îmi amintesc, Cioran era mai radical, după el România era în afara istoriei) sînt adevărate.

Comentarii
  1. Ihrielle spune:

    Ironic, intr-adevar.
    Dar la ce musai domeniu .ro?

    • ionetecatalin spune:

      La ce musai .ro ? Sau la ce musai domeniu in general? Adica, intrebarea asta vine de la cineva care are .com 🙂 Toata lumea imi zice ca asta trebuie sa fac daca vreau sa ma bage Google in seama mai bine…

  2. Ihrielle spune:

    Cineva are „.com” pentru ca l-a castigat la un concurs, nicidecum ca ar fi platit pentru asta 😛

    • ionetecatalin spune:

      Inteleg. Pai felicitari 🙂 M-ai pus pe ginduri daca merita sau nu sa-mi cumpar propria parcela de internet. De fapt, n-am fost niciodata hotarit. Poate mai are cineva sfaturi in privinta asta, dintre cei care mai trec pe aici. As fi recunoscator pentru orice sugestie…

  3. Ihriell spune:

    Daca ar fi dupa mine, eu te-as sfatui sa nu pentru ca mi se pare o investitie inutila (cu banii aia iti cumperi cateva sucuri in Suedia, mai vizitezi niste muzee etc. :P)

  4. ionetecatalin spune:

    Pronbabil ai dreptate. Tot cu banii astia as putea sa-mi iau bilet pina la Copenhaga si inapoi ca sa vizitez ce a mai ramas din Kierkegaard…

    • Ihriell spune:

      Nu uita sa vii cu poze si marturii (pentru linistea mea sufleteasca, da o fuga si in Finlanda)

      • ionetecatalin spune:

        As vrea sa ajung si in nodrul Suediei sa vad Aurora Boreala, as vrea sa ajung in Norvegia si de ce nu, chiar si in Finlanda. Din pacate bursa asta nu-mi permite deloc sa-mi fac toate poftele, mai ales ca incerc sa string niste bani pt o chestie care ma asteapta cind ma intorc acasa. Banii n-aduc fericirea, dar iti ofera toata libertatea de care ai nevoie ca sa te plimbi peste tot si s-o cauti :)))

  5. Mihai Manole spune:

    Mi-e greu să găsesc o explicaţie mulţumitoare pt. ceea ce se întâmplă la noi în ţară. Poate că e frica de schimbare. Ni se promite atât de des schimbarea în bine şi suntem amăgiţi încât nu mai credem în valoarea şi necesitatea schimbării. Îmi aduc aminte de ce s-a întâmplat în Gara de Nord: Un reporter a scris un articol despre cât de anevoios şi inutil este sitemul de cumpărare cu cardul a biletelor la această gară. Trebuia să te plimbi de la un ghişeu la altul. La unul primeai un bileţel cu ruta, clasa, tipul, ora plecării şi preţul biletului ce vroiai să-l cumperi. Cu el te duceai la un alt ghişeu ca să plăteşti cu cardul. De acolo primeai o chitanţă cu care te întorceai să-ţi iei biletul. După acest articol a apărut schimbarea în G.N., multe ghişee au fost dotate cu aparatura necesară pt. a accepta plata cu cardul. Am auzit că ar fi montat şi un automat de bilete ce permite plata cu cardul.
    Se pare că românul nu acceptă o idee pt. că e bună ci pentru că dacă nu o acceptă se face de râs. A nu te face de râs e una din cele mai puternice motivaţii ale românului. Mă mai uit la RATB, chiar dacă nu e ca în Suedia, totuşi au făcut ceva. Una din ele este să-ţi încarci cardul RATB direct de la bancomat. Însă îmi pare rău că au renunţat la ideea de a taxa biletul proporţional cu numărul de staţii sau kilometri parcurşi şi nu de nr. de maşini schimbate până la destinaţie. Asta mă încurajează să risc neplătind. Dacă până la destinaţie merg cu 2 mijloace de transport RATB, din care cu una parcurg doar 2 staţii de ce să plătesc 2 bilete? Şi atunci taxez doar unul şi risc să iau amendă. Ca să fii un bun român trebuie să fii suficient de atent ca să miroşi prezenţa controlorilor şi cu suficient spirit civic încât să taxezi măcar un bilet pe o rută acceptabil de lungă, ştiind că cu cât mai puţini plătesc biletul cu atât mai scump devine.

    • ionetecatalin spune:

      Cred ca ai facut o observatie foarte interesanta cind ai zis ca principala motivatie pentru schimbare a romanului e „sa nu se faca de ris”. Ramine doar sa imaginam o tehnologie a schimbarii in care sa putem folosi motivul asta. Dar cum sa faci un roman sa simta ca se face de ris cind arunca gunoi pe strada? El isi inchipuie ca toata lumea face asta si ca facind si el la fel e..in rindul lumii.

Lasă un răspuns

