Cînd vine vorba de film…

Posted: Aprilie 13, 2010 in Fără categorie
Etichete:, , , , , , , , , , , ,

Cînd vine vorba de film, comediile sînt pentru mine un gen inferior. Abia dacă le pot numi film. Sînt bancuri filmate. Filmul trebuie să fie mai aproape de viață ca să fie film cu adevărat. Adică trebuie să fie mai degrabă trist, crud, uneori absurd, imprevizibil, incredibil de complicat și banal de simplu în același timp. Așa, ca viața.

Dar asta nu înseamnă că nu-mi plac comediile. Cui nu-i place să rîdă?! Dar prefer oricînd umorul presărat cu artă în dramă. La urma urmelor, umorul și tragedia au rădăcini comune. Cînd filmul face din umor un scop în sine, atunci devine banc.

Un exemplu de umor amestecat foarte bine cu drama, morbidul, sîngele și tensiunea, e Dexter. Nu desenul animat, ci criminalul în serie. Cînd vine vorba de seriale de comedie, Futurama bate orice altceva de departe, pentru mine. Am văzut deja de trei ori toate sezoanele și d-abia aștept să mă apuc a patra oară. Consider timpul prea prețios ca să repet chestii (filme, chiar cărți). Asta ar trebui să spună ceva despre cît de bun e Futurama. Mie, în orice caz, îmi spune. Cînd îl aud pe Bender că se plînge: Oh, I feel so bad I wish everyone else was dead, aproape că mi se arde siguranța rîsului, vorba lui Cartman din South Park.

Recent, mulțumită lui Puiu (uite că scriu iar de tine), am descoperit și eu The big bang theory. Un cuib de tineri supra-dotați, cu doctorate în fizică, care folosesc tot timpul jargonul știinific, poate să fie o priveliște foarte amuzantă atunci cînd intră în contact cu oamenii obișnuiți. Ca de exemplu în relația lor cu Penny, vecina lor foarte frumoasă dar deloc foarte deșteaptă. Unul dintre supra-dotații (intelectual) ăștia visează la ea cam așa: Our children will be smart (gîndidu-se la contribuția lui genetică) and beautiful (gîndindu-se la a ei). Dar colegul lui de cameră îl aduce repede cu picioare pe pămînt: Yeah, not to mention imaginary.

Pentru cine nu știe, multe dintre serialele astea se pot vedea pe cucirca.com.

Comentarii
  1. Fr0z3nasic3 spune:

    Pentru mine, un film foarte bun este un film memorabil. Să-mi amintesc instantaneu tema şi chiar o parte din acţiune. Din păcate, majoritatea comediilor sunt filme despre nimic. Ne uităm, râdem, apoi le dăm shift+del din memorie. Nu acelaşi lucru l-aş putea spune despre filmele SF, de aventură, de fantezie. Cele care introduc un concept inovator persistă în memoria noastră pe termen lung. Din punctul meu de vedere: Star Trek, Star Wars, Johnny Mnemonic, Matrix, Harry Potter, Artificial Intelligence, Avatar şi multe altele (n-are rost să înşirui tot ce-am văzut în ultimele secole 🙂 ).

Lasă un răspuns

