Zeii noștri cei de toate zilele

Posted: Martie 17, 2010 in Fără categorie
Etichete:, , , , , , , , ,

Se spune că o țară are conducătorii pe care îi merită. Dacă asta e adevărat, atunci ar putea fi adevărat și că o țară își are bloggerii pe care îi merită. Mă refer la cei mai celebri, desigur, nu la mine, care sînt o particulă de praf nesemnificativă în blogosferă. Din cîte știu eu, ce i mai celebri bloggeri români sînt Mircea Badea și așa-numitul Zoso. Aș putea să aflu ușor poziția fiecăruia în clasamentul general al blogurilor, dar prefer să mă bazez pe ce știu din auzite. Am motivele mele.

Dacă arunci o privire pe blogurile lor, nu poți să nu fii uimit de vidul care le dă conținutul. Sună paradoxal, dar din păcate nu e blogosfera singura sferă românească în care vidul trece drept substanță. La Mircea Badea găsești un fel de retorică a cotidianului prin care vrea să dea o notă personală banalului. Dar tocmai de aici limitarea fundamentală: banalul, oricît de personal, tot banal rămîne. La Zoso vidul vine din altă parte: găsești puține lucruri la el pe care nu ai putea să le găsești în altă parte ( pe siteul cutărei firme, de exemplu). Iar în momentul în care vrea să devină personal, cade cu totul în rizibil, ca atunci cînd se ia de fumători, bine intenționat și cu totul lăudabil, de altfel, și ajunge, printr-o misterioasă dialectică, să dea verdictul că fumatul, mașinile scumpe și internetul sînt chestii de lux. Mulți dintre numeroșii lui cititori au rămas nedumeriți, și pe bună dreptate. Sînt curios dacă a încercat să se explice cumva, dar nu vreau să-i mai dau și eu click-uri. Are destule.

Cineva ar putea spune că postul ăsta e izvorît din frustrarea mea că nu sînt citit. Sigur că ar avea dreptate. Dar nu e asta tot. Postul ăsta mai e izvorît și din întrebarea fundamentală: ce spune despre poporul român faptul că Mircea Badea și Zoso sînt cei mai iubiți dintre bloggeri? Răspunsul la întrebarea asta nu e deloc măgulitor pentru el, pentru poporul român, adică. Poate fi pentru Badea și Zoso, dar pentru români ar fi mai bine să rămînă nedat.

Comentarii
  1. zoso spune:

    poate pentru ca amandoi sunt in stare sa formuleze coerent o idee.
    de curiozitate, ce vrea sa insemne „asa-numitul zoso”?

  2. ionetecatalin spune:

    Nu cred ca formulatul coerent al ideilor e punctul decisiv. De fapt, sint convins ca nu e.
    In orice caz, da-mi voie sa-mi revin din uimire ca marele Zoso a comentat la mine pe blog. Probabil ceva de genul asta si speram cind am scris, desi nu indrazneam sa formulez, nici macar in gind, probabil.
    Ce inseamna asa-numitul Zoso? Acum ca esti aici, imi cer scuze pentru nota putin ironica. Probabil nu era deloc necesara. Dar asta e riscul cind iti iei un pseudonim. Zoso e un pseudonim, un nume de scena, nu? Din moment ce nu e numele tau, ci un fel de supra-nume, cineva poate sa zica asa-numitul cutare, fara ca asta sa fie o insulta.

  3. zoso spune:

    cu cat inaintezi in lumea asta a bloggingului o sa observi ca tocmai coerenta e ceea ce le lipseste multora.

    stiu ce e ala un pseudonim. eram doar curios de formulare si de scopul ei. sunt sigur ca puteai, daca voiai, sa gasesti numele meu sau sa fii ironic fara a fii penibil. parerea.

  4. ionetecatalin spune:

    Cind esti o persoana cu vizibilitate, adica publica, cum esti tu in blogosfera, iti asumi riscul ca lumea sa vorbeasca despre tine. Sa te laude, dar poate sa te si critice. Eu te-am criticat. Dar cred ca am facut-o decent si pertinent. N-am vrut sa fiu ironic sau rautacios in mod gratuit. Daca as vrea sa fiu rautacios, in ultimul comentariu ai lasat o chestie de care as putea sa ma agat ca sa fiu rautacios. Dar pentru ca nu vreau sa fiu, n-o fac🙂

  5. zoso spune:

    nu ne intelegem om cu persoana. las-o asa.

  6. Corina spune:

    Catalin cu toata sinceritatea in locul tau chiar nu m-as compara cu aceste „personalitati”.

  7. Mihai spune:

    Tot respectul pentru cei doi super-bloggeri, dar blogurile mele favorite la ora actuală sunt acestea:

    Cătălin Ionete
    https://ionetecatalin.wordpress.com

    Ada Rus
    http://adarus.wordpress.com

    Ada Rus are un blog de vis: ea scrie mai mult decât superb – articolele ei sunt ca nişte poezii. Deci e clar: n-are nici o şansă să ajungă printre cele mai citite blog-uri🙂

    P.S. Mai există şi un alt blog, care a însemnat pentru mine mult mai mult decât poate însemna orice alt blog, şi care pentru mine nu poate fi egalat de nici un alt blog din Univers, datorită persoanei care l-a scris, dar îmi cer scuze, despre acel blog nu aş vrea să scriu nimic în public.

  8. Fr0z3nasic3 spune:

    Nu eşti în top pentru că mulţi români sunt doritori de caterincă, de chestii superficiale care să nu le streseze prea tare neuronii. Aşa că nu trebuie să te afecteze dacă blogul nu are succes. Dacă măcar unuia dintre prieteni îi place ceea ce scrii e mai mult decât suficient. Oricum, operelor postume le creşte valoarea de obicei. Mai ai răbdare vreo câteva decenii.🙂

  9. ionetecatalin spune:

    Sau, daca nu am rabdare, as putea sa ma sinucid si sa grabesc procesul. Doar ca ar trebui sa scriu clar in testament cine sa se bucure de glorie, cum eu n-o sa mai fiu. Parca si vad titlurile in ziare: Declarat post-mortem cel mai bun blogger. Prieten si fiu, altceva n-a apucat sa fie pentru ca nu era insurat si nici n-avea copii din flori.

  10. Fr0z3nasic3 spune:

    În acest caz, urmând raţionamentul propus mai sus, îţi dai seama ce rapid va creşte popularitatea blogului lui Mircea Badea şi al lui Zoso dacă s-ar sinucide brusc? =)) Mai bine să nu le dai idei…

Lasă un răspuns

