Victorie pe mare

Posted: Februarie 20, 2010 in Fără categorie
Etichete:, , , , , , , , , , ,

Am coborît din frumoasa barcă care mă aducea dintr-un Tallinn (Estonia) înghețat și viscolit, într-un Stockholm la fel înghețat și viscolut. Dar amîndouă frumoase, ca două surori, poate una brunetă și cealaltă roșcată, dar ambele frumoase. Din păcate n-am făcut nicio poză destul de frumoasă pentru expunere publică, cu excepția acesteia. Viscolul a avut și el un cuvînt de spus cu privire la asta.

Fiind un bilet ieftin (30 de euro dus întors, Stockholm-Tallin) mă așteptam la o navă mică și un pic ruginită. Am fost plăcut surprins s-o văd pe Victoria. Mare, solidă, luxoasă chiar. Cabină cu patru paturi, baie, toate bune și frumoase. Ce m-a suprins cel mai mult la Tallin a fost ciocolata. Am găsit acolo o ciocolată cel puțin la fel de bună ca cea din Belgia, despre care se spune că e cea mai bună. Și mai ieftină. Din păcate am mers numai noaptea, așa că nu am putut să mă uit peste tot în jur, să văd doar mare și să mă simt pierdut. Nici frică nu mi-a fost, deși era prima dată cînd pășeam  pe mare. Singurul meu contact cu marea fost pînă acum mediat de plajă și strict în vecinătatea acesteia. Mi-ar fi plăcut să-mi fie frică.

Dimineață nu avea nimeni chef să meargă pe jos din port pînă la gara centrală din Stockholm, așa că am mers singur. Și a fost frumos. Doar eu și orașul, cu locuitorii lui cu o deschidere mai amplă față de viață decît noi românii și mereu amabili. Ah, uitasem de GPS. A fost și GPS-ul cu mine, și bine a făcut, că doar nu am dat o grămadă de bani pe n900-le meu degeaba.

În gară o tînără foarte amabilă și foarte frumoasă m-a ajutat să-mi cumpăr bilet de la un automat care știa doar suedeză și pînă a plecat trenul am stat de vorbă cu un suedez care îmi povestea cu mîndrie, dar provocat de mine, despre cît de bine se îngrijește Statul lui de familie. Era proaspăt căsătorit și avea un copil. Lucrează o zi pe săptămînă iar restul le petrece acasă, cu copilul. Soția lucrează 4 zile.

Una peste alta, Scandinavia e fără îndoială cel mai fericit loc din lume.

Comentarii
  1. Corina spune:

    Sunt intru totul de acord cu tot ce ai scris astazi dar mai ales cu ultima fraza🙂 cat despre vapor, sunt sigura ca a fost o experienta frumoasa pe care nu ai s-o uiti, am mers si eu cu un vapor tot asa de mare (din Danemarca in Suedia), a fost superb, si vorba ta nu mi-a fost frica de loc, am mai apucat si furtuna cu valuri (pt mine cel putin), imense, ploua dar tot n-am rezistat sa nu ies pe punte sa vad cum e🙂 poate si pentru ca iubesc marea, vapoarele… si era tot pentru prima data
    Daca ai avea posibilitatea vreodata sa mergi in nordul Suediei sau Norvegiei, vei fi si mai placut surprins, e foarte frumos. Sedere placuta in Suedia, mai astept impresii🙂

  2. Alin spune:

    Intre timp Victor Ponta a.k.a. Mickey Mouse a castigat sefia PSD.

  3. Mihai spune:

    >Una peste alta, Scandinavia e fără îndoială cel mai fericit loc din lume.

    Presupun ca ai spus-o plin de ironie…

    • ionetecatalin spune:

      Nu chiar. Adica, nu era niciun pic de ironie. Chiar cred ca Scandinavia e cel mai fericit loc din lume. Danemarca a fost declarata cel mai fericit loc din lume in urma unor studii care iau in considerare fericirea declarata, egalitatea si altele. Dar nu ma refeream la studiul ala. Asa mi se pare mie.

  4. Mihai spune:

    Tarile cu cel mai mare procent de sinucigasi sunt tarile cu cea mai mare fericire din lume?! Cred ca e o pierdere de vreme sa citesti statistici. Si mai ales sa „cuantifici” o notiune ca fericirea. Am sa ocolesc astfel de „studii”.

    • ionetecatalin spune:

      Din cite stiu eu cei mai multi sinucigasi sint in Ungaria. Nu stiu de unde iti iei tu datele statistice, dar in niciun caz nu ai dreptate cu privire la Scandinavia. De exemplu Romania si Suedia au cam aceiasi rata a sinuciderilor. Ceea ce inseamna..absolut nimic. Adica asta nu spune nimic despre „fericirea” unei tari. Danemarca sta foarte jos in clasamentul sinucigasilor, iar Norvegia, Suedia si Finlanda sint ceva mai sus decit ea, in ordinea asta, dar mult sub anumite tari din fosta Rusie, Ungaria, Belgia, etc.

  5. Mihai spune:

    Nu te contrazic, fiindca nu m-am uitat la astfel de statistice de ceva vreme, tocmai pentru ca mi s-au parut cam aiurea. Dar nu pot decat sa ma bucur ca lucrurile stau mai bine in Suedia si in Scandinavia in general, si sa ma intristez sa aud de Romania. Despre Ungaria stiam ca are problema asta de multa vreme, si nu se stie bine de ce.

    De acord ca sunt si alti parametri dupa care se poate aprecia fericirea dar raman la parerea ca e o notiune mult prea subiectiva ca sa poata fi evaluata in cifre. Vad cu ochii mei pe Internet cazuri de oameni pe care i-ai considera fericiti dupa ceea ce au, dar ei scriu ca sunt profund deprimati. Iar pe suedezi ii aud injurand toata ziua si pe orice tema, mai mult ca orice alt popor pe care l-am cunoscut, deci cu toata bunastarea pe care o au mie nu-mi lasa deloc impresia de oameni fericiti…

  6. Mihai spune:

    Nu te contrazic, fiindca nu m-am uitat la astfel de statistici de ceva vreme, tocmai pentru ca mi s-au parut cam aiurea. Dar nu pot decat sa ma bucur ca lucrurile stau mai bine in Suedia si in Scandinavia in general, si sa ma intristez sa aud de Romania. Despre Ungaria stiam ca are problema asta de multa vreme, si nu se stie bine de ce.

    De acord ca sunt si alti parametri dupa care se poate aprecia fericirea dar raman la parerea ca e o notiune mult prea subiectiva ca sa poata fi evaluata in cifre. Vad cu ochii mei pe Internet cazuri de oameni pe care i-ai considera fericiti dupa ceea ce au, dar ei scriu ca sunt profund deprimati. Iar pe suedezi ii aud injurand toata ziua si pe orice tema, mai mult ca orice alt popor pe care l-am cunoscut, deci cu toata bunastarea pe care o au mie nu-mi lasa deloc impresia de oameni fericiti…

    • ionetecatalin spune:

      Am zis ca e cel mai fericit loc din lume. Acum, lumea asta a noastra e un loc destul de nefericit. E o lume a nefericirii. Relativ la lumea asta, Scandinavia sta cel mai bine. Si asta daca luam in considerare conditiile in care traiesc cei mai multi oameni. Sigur, sint oameni fericiti si bogati si in Africa, dar reprezinta o minoritate, cantitate neglijabila dpdv statistic. Dar in Scandinavia, mai mult decit in alte parti ale lumii, cei mai multi oameni au un standard de viata bun. Si asta se simte in tot. Eu personal n-am simtit pina acum ce inseamna sa fii valorizat ca om. Viata are alta valoare aici. Se simte in felul cum sint facute drumurile, serviciile, in felul in care oamenii se raporteaza unul la altul pe strada. Ar trebui sa te simti norocos ca locuiesti aici. Eu in citeva luni ma intorc in Romania, din pacate :))

      • Mihai spune:

        Cred ca ai pus punctul pe i de doua ori. Mai intai ca atata timp cat conditia umana e trista mai ales in ziua de azi, e cam greu sa vorbim de fericire in termeni globali. Apoi fiindca ai facut diferenta intre “a fi norocos” si “a fi fericit”. Eu sunt intr-adevar un norocos ca am putut sa stau aici, dar aici nu am gasit fericirea, nici urma de ea. Da, e minunat sa mergi pe drumuri bune, sa ai caldura in casa mereu, sa ai bani… Dar cand in ciuda acestora iti lipseste cate un lucru esential, esti departe de a simti ceea ce descri tu. Dar te inteleg bine, fiindca aveam aceeasi senzatie cand am venit cu bursa in Suedia prima oara, tot pentru un semestru, ca tine.

      • Mihai spune:

        Cred ca ai pus punctul pe i de doua ori. Mai intai ca atata timp cat conditia umana e trista mai ales in ziua de azi, e cam greu sa vorbim de fericire in termeni globali. Apoi fiindca ai facut diferenta intre “a fi norocos” si “a fi fericit”. Eu sunt intr-adevar un norocos ca am putut sa stau aici, dar aici nu am gasit fericirea, nici urma de ea. Da, e minunat sa mergi pe drumuri bune, sa ai caldura in casa mereu, sa ai bani… Dar cand in ciuda acestora iti lipseste cate un lucru esential, esti departe de a simti ceea ce descrii tu. Dar te inteleg bine, fiindca aveam aceeasi senzatie cand am venit cu bursa in Suedia prima oara, tot pentru un semestru, ca tine.

  7. Mihai spune:

    Cred ca ai pus punctul pe i de doua ori. Mai intai ca atata timp cat conditia umana e trista mai ales in ziua de azi, e cam greu sa vorbim de fericire in termeni globali. Apoi fiindca ai facut diferenta intre „a fi norocos” si „a fi fericit”. Eu sunt intr-adevar un norocos ca am putut sa stau aici, dar aici nu am gasit fericirea, nici urma de ea. Da, e minunat sa mergi pe drumuri bune, sa ai caldura in casa mereu, sa ai bani… Dar cand in ciuda acestora iti lipseste cate un lucru esential, esti departe de a simti ceea ce descri tu. Dar te inteleg bine, fiindca aveam aceeasi senzatie cand am venit cu bursa in Suedia prima oara, tot pentru un semestru, ca tine.

Lasă un răspuns

