La mulţi ani

Posted: Noiembrie 19, 2009 in Fără categorie
Etichete:, , , , , , , , , , , ,

„La mulţi ani” nu are valoare de urare, ci de memento. De fapt, nu mai are, căci poate la un moment dat, cînd oamenii erau în general mult mai superstiţioşi decît sînt astăzi, se credea că urarea asta chiar poate înmulţi anii. Se pare că urarea de sănătate pentru cineva care strănută datează din Evul Mediu, cînd strănutul era semnul morţii şi cînd oamenii credeau că pot întîrzia moartea prin cuvinte, un fel de magie.

Dar astăzi ne bazăm pe medicină să ne înmulţească anii, nu pe urări. Cum se explică atunci perpetuarea urării şi sentimentul de trădare pe care îl simţim atunci cînd nu ni se urează la mulţi ani de ziua noastră? Fiecare aniversare e totodată o reafirmare a existenţei: împlinesc ani, deci exist. Urările de „la mulţi” ani sînt simple reflectări ale existenţei noastre în ceilalţi : îmi urezi „la mulţi ani”, deci îţi aminteşti că exist, deci exist într-o oarecare măsură şi pentru tine. Aşa că atunci cînd „ziua noastră” trece fără urări de la mulţi ani, nu ne temem că vom muri mai repede, ci ne simţim uitaţi de lume, singuri în cel mai absolut sens al cuvîntului.

Dar unii, printre care mă număr şi eu, nu reuşesc să ţină minte datele de naştere ale celor apropiaţi. Ăştia ar trebui să îşi treacă prin agende, telefoane, Facebook, Yahoo , toate datele de naştere ale celor din jur, dar de obicei, în afară de faptul că stau prost cu memoria, mai sînt şi leneşi. Aşa că nu fac nici asta. Eu uit de fiecare dată cînd e ziua mamei, a tatălui, a bunicilor, a fraţilor, a prietenilor, a colegilor.

Cel mai recent am uitat de Puiu, despre care scriam acum cîteva zile, mai mult în glumă decît serios. Dar el, fiind un om de trebă, nu s-a supărat, ba chiar m-a invitat la petrecerea foarte selectă din seara asta. Aşa că îi spun aici  un „la mulţi ani” foarte serios, ca să compensez uitarea. Si le mai urez si tuturor celor de care am uitat vreodată, şi care sînt mulţi. Ca şi celor de care o să uit de acum încolo, şi care sînt şi mai mulţi.

Comentarii
  1. LoRE spune:

    Ai cont pe facebook? Daca-l deschizi zilnic, gasesti pe homepage zilele de nastere a prietenilor tai cu cont pe facebook.

    Mie imi aduce aminte yahoo, google calendar si facebook, dar mi se intampla sa nu am chef sa vorbesc cu nimeni si degeaba am atatea reminders.

  2. ninacatalina spune:

    Dacă ar fi pe bune chestia asta cu uratul ar fi foarte mişto.Adică fiecare îţi urează mulţi ani,deci vom trăi mulţi ani ,nu? Păi aşa ne urăm în fiecare zi poate merge🙂

  3. u know me spune:

    ai scris articolul asta chiar de ziua mea😛

  4. ionetecatalin spune:

    ce coincidenta frumoasa!🙂

  5. u know me spune:

    asa e.
    adevaratele coincidente par minuni😛

Lasă un răspuns

