Cum funcţionează reclamele

Cred că toată lumea a auzit la un moment dat vorbindu-se despre „manipularea prin reclame” . Unii cred că oamenii sînt nişte aparate care pot fi condiţionate să răspundă la nişte stimuli, ca cîinele lui Pavlov. Realitatea e că oamenii sînt nişte abisuri fără fund şi o reclamă care ar reuşi să manipuleze acest abis astfel încît să-i determine comportamentul de cumpărător, ar fi genială şi ar merita un premiu Nobel. Nu ea, producătorul ei.

Am văzut aseară un exemplu despre cum funcţionează reclamele. Eram la film şi înainte să înceapă filmul erau reclame. După cum ştiu cei care merg la cinema, de multă vreme avem reclame şi pe marele ecran. Eu am zis că o să încetez să merg la cinema în momentul or să fie reclame şi în timpul filmului. Sper să mă ţin de cuvînt. Pe lîngă reclamele propriu zise, mai sînt şi clipuri antidiscriminare sau împotriva violenţei etc, care vor să schimbe atitudini, deci, în esenţă, tot reclame. Aseară era un clip al cărui mesaj era „nu mă judeca fără să mă cunoşti”, cu referire la etnia romă. Tipul de lîngă mine, un grăsuţ pe la vreo 30 şi ceva de ani, mormăie suficient de tare ca să-l aud şi eu:  Tu mă furi 15 ani şi eu să nu te judec? Du-te-n măta! Am încheiat citatul. Pentru mine, ăsta a fost încă un argument că mintea omului e un complex atît de greu de influenţat, încît influenţa  reclamelor, dacă există, e extrem de limitată.

2 gânduri despre „Cum funcţionează reclamele

Lasă un răspuns

