Cîteva cuvinte despre Woody Allen

Sînt unii cărora umorul din filmele lui Woody Allen li se pare sec. Asta pentru că mintea lor e seacă. Dacă ar fi doar un pic mai inteligenți,  ar muri de rîs la filmele lui.

Și cu toate astea, Woody Allen e atît de predictibil. Mă uit la filmele lui și mi se pare că știu dinainte ce o să aud. Asta pentru că discursul intelectualului cinic și pesimist din filmele lui Woody Allen se învîrte întruna în jurul aceluiași subiect (Dumnezeu nu există-viața n-are sens-Freud a fost cel mai inteligent om care a trăit vreodată), făcînd ca ceea ce, la Cioran de exemplu, pentru că tot îl pomeneam postul trecut, era  obsesia absolută, anume frica de moarte, să fie la el un simplu clișeu.

Și cu toate astea, m-am amuzat teribil la ultimul lui film. Whatever works te face să te lingi pe degete la fiecare replică, atît e de bun. Desigur, Woody nu pierde nici de data asta ocazia să ia în balon creștinismul, făcînd ca un cuplu de țărani credincioși să ajungă la divorț iar mai departe el să ajungă homosexual iar ea să practice menage a trois. Dar am observat la el o oarecare..înmuiere, aș putea s-o numesc, căci scenariul îl face pe  Boris, un moșneag genial supărat pe lume, eroul principal, să poarte pantofii eroului negativ. Sau cel puțin așa mi s-a părut mie.

M-am simțit bine cînd am văzut în film, redată aproape ad literam, o idee care m-a făcut pe mine să scriu postul ăsta ( Cea mai mare minune dintre toate ) probabil înainte să scrie Woody Allen scenariul pentru Whatever works. Cum să nu mi se pară predictibil, atunci?

PS: Îmi cer scuze față de toți cei cărora nu le plac filmele lui Woody Allen.

Lasă un răspuns

