Împotriva naturii

Pe biroul meu e mereu dezordine. Cred că dezordine e un cuvînt blînd. Mai potrivit ar fi haos. Şi e aşa nu pentru că nu aş fi făcut niciodată ordine, pentru că ocazional, odată la vreo 2 luni, fac ordine. E aşa pentru că există o lege a naturii, al doilea principiu al termodinamicii, numit şi principiul entropiei, care spune că într-un sistem, orice fel de sistem, starea de dezordine tinde să crească odată cu trecerea timpului. Aşadar, dezordinea de pe biroul meu e în deplină concordanţă cu legile naturii iar eu dacă aş încerca să am mereu ordine ar trebui să lupt constant  împotriva naturii. Dar nu o fac. Iubesc natura. Aşa că o las să îşi urmeze cursul iar ordine fac doar rar, atunci cînd nu se mai poate. Acesta e unul dintre momentele alea, dar deocamdată nu mă simt în stare să mă pun cu natura…

9 gânduri despre „Împotriva naturii

  1. principiul entropiei este valabil numai pentru sistemele finite. esti sigur ca biroul tau este un sistem finit(adica ma gandeam la al meu care contine un nr de obiecte ce tinde catre infinit).? :))
    oricum imi place mult postul…

  2. Si io zic moshule ca ar tb sa mai faci ordine…Daca lasi natura sa isi urmeze cursul in curand o sa fie nevoie sa dai la o parte lichenii si sobolanii morti de pe birou. Parerea mea, vorba lui Nicu Vacaroiu

Lasă un răspuns

