Fantome

În general, cînd văd un film bun, simt o nevoie imperioasă să scriu despre el. Acum am văzut un film pe care l-aș putea numi bun doar dacă  aș fi extrem de generos.Ghosts of Girlfriends Past este doar o altă comedie romantică brînzoasă de la Hollywood. Deși beneficiază de Michael Douglas în rol de fantomă, filmul nu aduce nimic extraordinar ca film.  Dar aduce ceva interesant ca tematică. Filmul ăsta e doar un alt exemplu de un subiect cu potențial de care Hollywoodul și-a bătut joc împachetîndu-l într-un scenariu ieftin și mii de clișee.

Problema e cea a lui Connor Mead, dacă-mi amintesc eu bine cum îl cheamă pe acest nou Don Juan. Un tip care a cucerit atîtea femei încît lacrimile lor adunate la un loc pot să dea naștere unei ploi torențiale de cîteva minute (ăsta a fost unul dintre puținele momente interesante din film). Un tip care schimbă femeile așa cum se schimbă șosetele sau chiar mai des. Un tip cinic care nu crede in dragoste și spune despre ea ceva asemănător cu ce spunea Marx despre religie (că e opium pentru proști). Un tip pentru care căsătoria e o instituție arhaică, perimată și opresivă. După părerea mea, problema e interesantă pentru că eroul ăsta nu e deloc o ciudățenie, ba din contră, e un tip destul de comun. Foarte mulți bărbați seamănă cu el. E ceva în aerul zilei de azi care ne face să ne mirosim unii pe alții ca pe simple bucăți de carne, să ne adulmecăm, să ne devorăm în izbucniri volptuoase de poftă și să trecem mai departe. Exisă niște explicații ale biologiei evoluționiste foarte amuzante pentru faptul că bărbații vor să aibă cît mai multe partenere sexuale iar femeile tind să se rezume la unul singur. Sînt atît de amuzante încît eu n-o să le redau aici pentru că nu vreau să fac din blogul meu un loc de spus bancuri. Poate un pic mai mult bărbații, dar în orice caz și femeile, respiră același aer.  Despre asta e vorba în film și d-aia ziceam că problema e interesantă.

Dar filmul o dă cel mai mult în bară atunci cînd face din problema lui Douglas Connor o poveste excepțională, explicînd atitudinea acestuia față de femei, relații dragoste, căsătorie etc prin existența unui unchi malefic (Michael Douglas) care și-a transmis în nepot arta întunecată a datului femeilor pe spate. Dacă oamenii ar ajunge așa doar pentru că au avut un unchi bogat și care l-ar face pe Hugh Heffner să pară o ușă de biserică, adică datorită unor cauze concrete din istoria formării lor, lucrurile nu ar sta așa de rau cum stau azi. Dar faptul că trăim într-o lume populată din ce în ce mai mult de fantome care nu fac altceva decît să fredoneze întruna versurile you and me baby ain’t nothing but mamos, so let’s do it how they do it an the Discovery chanel și care sfîrșesc prin a dansa după ele, nu poate fi explicat decît prin niște cauze structurale, adică prin aerul pe care îl respirăm azi.

E 4 30 a.m și nu ar trebui să-mi solicit capul în legătură cu probleme atît de complicate. Mă mir că am fost în stare să scriu și rîndurile astea, așa semi-coerente cum sînt. Îmi vine să scriu o concluzie, dar parcă toate concluziile îmi fug din minte.

Mă pipăi temător, dar consistența cărnii nu poate fi în niciun caz dovadă sigură că nu aș fi și eu vreo fantomă.

6 gânduri despre „Fantome

  1. Am vazut si eu filmul la cinema. E o comedioara amuzanta, dar nimic mai mult. Mi-a placut scena in care ploua cu lacrimi si cu batiste. Si cred ca multi oameni se tem de suferinta si, din cauza asta, nu au parte nici de fericire.

    Ah, si inca ceva. Eu nu l-as numi pe Connor Mead un „Don Juan” al Hollywood-ului. E cam uratel. Dar ma opresc aici, ca sa nu zici dupa aia si despre mine ca „respir acelasi aer” 😀

  2. Nu recunosc nimic!!! Nu imi place absolut deloc acest Connor Mead! Nu e genul meu. In schimb, daca m-ar invita, sa zicem, Michael Shanks sau Brian J. Smith, m-as duce! Nici la Brad Pitt nu as stramba din nas!

Lasă un răspuns

